VOZILI SMO UP - MALI ALI VELIKI

Posle uspešnog nastupa u regionu, na tržište Srbije smeli je zakoračio Volkswagenov model UP 1.0, koji će sigurno osvojiti vaša srca...

Svoju svetsku premijeru, ovaj mali klasični automobil, imao je na auto salonu u Rimu prošle godine, gde je dobio brojne pozitivne komentare. Kompanije je odlučila da ostavi trag i u segmentu malih automobila, gde godinama dominiraju drugi proizvođači. Sa pojavom ovog modela, ovakvi planovi više nisu nerealni. Zamisao je da se proizvede klasični mali automobil, koji je dostupan širokom spektru kupaca i koji u potpunosti zadovoljava očekivanja potrošača. Kompanija nije želela da napravi istu grešku kao sa modelima Lupo i Fox, koji nisu imali zapaženi odziv na tržištu.

Eksterijer

Volkswagenov model UP, sa svojim širokim pragom i masivnim vratima, ipak nije standardni mali automobil. Njegova srebrna boja naglašava prefinjenost koju samo nemački automobili poseduju. Linije automobila savršeno su uklopljene u celokupni dizaj automobila, i pri našem testiranju nismo imali osećaj da se neki detalj nepotrebno ističe. Mešavina ravnih linija i kockaste forme, delo se jednog od najboljih dizajnera današnjice. Za razliku od konkurentskih malih automobila, u modelu UP vozač oseća preko potrebnu sigurnost u vožnji. Na prvi pogleda uočavamo, da su točkovi pomereni uz samu ivicu vozila i da je povećano međuosovinsko rastojanje. Ovo mu daje znatno veću stabilnost i sigurnost u vožnji. Naša redakcija imala je priliku da se upozna sa verzijom sa troje vrata.

Enterijer

Prilikom sedanja za upravljač, iznenadila nas je prostranost samog modela iako je reč o malom automobilu. Zadovoljavajuća preglednost u vožnji i velika udobnost, ističu se pri samoj vožnji. Kao vozilo iz A segmenta, model UP krasi jedinstvena kompaknost  unutrašnjosti vozila. Iako ne poseduje fensi detalje poput elektronskog podizanja stakala ili podešavanja upravljača, automobil ne zaostaje puno za svojim skupim konkurentima. Zahvaljujući integrisanim naslonima za glavu, sedišta imaju kontinuiranu liniju. Mesta ima dovoljno za komforni smeštaj četiri odrasle osobe. Jednostavnost i praktičnost su dve reči koje najbolje opisuju Volkswagenov model UP. Kokpit vozača je funkcionalan i pregledan, i ne treba vam puno vremena da se naviknete na njega.

Vožnja

Mali automobili često nisu pogodni za duže relacije, ali vožnja u UP-u ne predstavlja problem. Pravi mali gradski automobil nudi sasvim dovoljno prostora i u prtljažniku za osnovne potrebe putnika. Prostranost, kvalitetna izrada i prilagođavanje neravnom terenu odaju utisak da je reč o vozilu više klase. Sa znatno širom osovinom, automobil je dosta stabilan u vožnji i čvrsto prijanja na asfalt, čak i pri brzini od 160 km/h. Potrebno je izvesno vreme da se naviknete na male vibracije kod 3-cilindričnog motora, ali to je zaista sitnica u poređenju sa pogodnostima u vožnji koje dobijate. Iako motor nije preterano snažan, sa 75 KS, sasvim je dovoljan za uživanje u gradskoj vožnji. Potrošnja je neznatno veća od one navedene u specifikaciji potrošača, i iznosi oko 7 l/100 km, ali treba istaći da smo model testirali pretežno u gradskoj vožnji. Pri brzini od 160 km/h potrošnja je iznosila oko 7l, dok je prema nasim merenjima pri brzini od 120 km/h ona iznosila 5l. Prenos brzina izuzetno je kvalitetno odrađen, što je odlika svih nemačkih proizvođača. Imajući u vidu jačinu motora, model UP ne poseduje neko spektakularno ubrzanje, koje se kreće oko 14.4 sekunde. Prilično smo zadovoljni volanom, koji se odlikuje preciznošću i direktnošću, a njegov servo uređaj drži sve stvari pod kontrolom.

Oprema

Čak i sa osnovnom opremom UP će zadovoljiti vaše zahteve. U okviru osnovne opreme model poseduje četiri vazdušna jastuka što je sasvim dovoljno imajući u vidu da je reč o automobilu iz „A“ segmenta. Pored toga, u sklopu standardne opreme dolazi i radio/CD/mp3 i ručni klima uređaj. Moramo istaći da su pregrade da su pregrade za odlaganje stvari urađene funkcionalno i sa stilom, kao i da su omogućile dovoljno prostora. Model Up 1.o opciono poseduje ESP kao i funkciju naglog kočenja u slučaju nužde. Nas je posebno iznenadila funkcija za lako ulaženje u vozilo „Easy Entry“ koja putnicima olakšava pristup zadnjim sedištima. Opciono, dostupno je pet različitih nivoa opreme: Take UP, Move UP, White UP, Black UP i High UP , koja svaka sa svog stanovišta nudi dodatne pogodnosti kupcu. Poseban naglasak stavljen je na sigurnost putnika, pa tako model poseduje ABS sistem koji vam pruža identičan nivo zaštite kao kod većih vozila. Manuelno podesivi retrovizori, preklop zadnje klupe, centralno daljinsko zaključavanje i kožni volan sa tri kraja su samo neke od opcija koje se nude.

 

  • Zapremina – 999 cc
  • Maksimalna snaga – 44 kw
  • Snaga – 60 KS
  • Obrtaji pri max. snazi – 3000-4300 obrtaja/minut
  • Menjač – Manuelni, 5 brzina
  • Tip goriva – Bezolovni benzin

 

  • Masa praznog vozila – 929 kg
  • Dozvoljena ukupna masa – 1290
  • Opterećenje 436 kg
  • Dozvoljeno krovno opterećenje – 50 kg

 

  • Potrošnja (mešovit ciklus vožnje) – 4.5 l/100 km
  • Potrošnja (u gradu) – 5.6 l/100 km
  • Potrošnja (na autoputu)- 3.9 l/100 km
  • Emisija CO2 – 105 g/km

 

  • Visina – 1489 mm
  • Dužina – 3540 mm
  • Širina – 1641 mm
  • Razmak između osovina – 2420 mm
  • Razmak prednjih točkova – 1428 mm
  • Razmak zadnjih točkova – 1520 mm
  • Krug okretanja – 5.4 m
  • Aerodinamičnost – 0.27

 

Povezane teme

All Rights Reserved. | 2009 - 2024. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group