VOZILI SMO BMW 328i F30

Čujemo kako se stranice knjige istorije okreću nazad do ranih 60-ih kada je BMW predstavio Neue Klasse (Novu klasu) kompaktnih sedana i kupe modela koji su u osnovi postavili temelje na kojima savremeni BMW leži.

To su bili pretci kako serije 3 tako i serije 5. Prva serija 3 je predstavljena 1975. godine pod kodnim imenom E21, a od tad serija 3 je odrastala i doživljavala evolucije slične ljudskom biću, sa E30, E36, E46 i E90 generacijama. Ovo nisu samo kodovi koji čine snove ljubitelja BMW-a, već i vozila koja još uvek možete naći na automobilskom pejzažu današnjice.

Sada ćemo zatvorititi prašnjavu knjigu istorije i staviti je na velikodušno zadnje sedište nove F30 generacije BMW serije 3 koji se našao na našem testu.

Mi smo testiralii šestu generaciju serije 3, vozilo koje ima dosta veliki teret na svojim branicima, jer mora da bude najbolji do sada. Dizajneri i inženjeri su uradili svoj posao, a sada je došlo vreme za nas novinare da mi uradimo naš posao i da vam kažem šta mislimo o ovom čudu Nemačke tehnologije.

Vozilo koje smo testirali je BMW 328i, BMW koji će vas učniti hrabrim i samouverenim.

EKSTERIJER

Kratak pogled na BMW opseg vozila otkriva da je Nemački proizvođač automobila potpuno svestan činjenice da se ne može samo osloniti na dinamiku vožnje da bi pridobio i ispunio želje svojih klijenata. Ljudi danas imaju kompleksne zahteve i Bavarski proizvođač automobila je otišao veoma daleko, kako bi bili sigurni da imaju nešto za svakoga. 

Dakle, 3-serija sada dolazi u tri "ukusa", Sport, Modern i Luxury. Ove linije, kako ih BMV naziva, znači da ste dobili različite detalje i eksterijera i enterijera. Mi smo u našim rukama imali seriju 3 sa linijom Sport, što znači da, na primer, imamo crne detalje visokog sjaja na eksterijeru.

Serija 3 je sada više muževnija, ona inspiriše kretanje čak i kada stoji, i moramo da kažemo da je ovo prilično dostignuće za vozilo koje je izraslo u dužinu.

Vizuelna priča speluje "muškost" i to je istina iz svakog ugla automobila, ali to nije samo velika slika koja ima mnogo toga da kaže, jer su detalji veoma važni.

Najvažnija nova kreacija, jeste oblik farova, koji se sada prostiru do bubrega hladnjaka. Naravno, BMW LED konstrukcija takođe nudi snažan vizuelni utisak. Niži prednji deo ima svoj identitet i pomaže da vozilo izgleda jedinstveno i agresivno. 

Naravno, svi tipični elementi BMW-a su tu, izuzetno kratki prednji prepust, složene arhitekture donjeg prednjeg i zadnjeg dela, a sve to sa ciljem da se stvori slika koja se izdvaja od ostalih. 

Da sumiramo,  serija 3 je porasla u dužinu, sa 50mm povećanjem međuosovinskog rastojanja, uz elemente vozila koji su ubačeni da zavaraju oko i da ponude moćan i agresivan izgled.

ENTERIJER 

Nije bitno da li koristite prednja ili zadnja vrata da uđete seriju 3, odmah shvatiti koliko je važna činjenica da je automobil izrastao u veličinu. Dok sedite u BMW F30 serije 3, imate osećaj kao da pripada višem segmentu vozila. 

Sportska prednja sedišta, koja su uključena u Sport nivo opreme, veoma su udobna, prelepo je sedeti u njima i vrlo brzo će vam dozvoliti da pronađete udoban položaj za vožnju. Pružaju odličnu potporu, a čak i bočne kadice možete skupiti i raširiti po svojoj želji.

Ako ste mislili da je spoljašnjost nove serije 3 dolazi sa složenim detaljima, čekaj da vidite kabinu. Naravno vozač je u centru pažnje, a centralna konzola je okrenuta pod uglom od sedam stepeni prema njemu. Što se tiče 480-litarskiog prtljažnog prostora, on je broj jedan u segmentu.

Ergonomija je dobro promišljena, ali mnogo ljudi su ipak više za Porsche-ov sisitem "jedna funkcija-jedan taster", nego za BMV-ov iDrive. Mnogi ljudi su stekli averziju prema sistemu iDrive bez ikakve potrebe, a nama se baš svideo i uopšte nije težak za korišćenje, tako da bi se bez razmišljanja odlučili za iDrive, umesto "jedna funkcija-jedan taster". 

Najimpresivniji element na tabli je ekran koji zadovoljava oko, ne samo na konvencionalan način, već i kroz tanku konstrukciju. Materijali u unutrašnjosti našeg test automobila, su bili mešavina premijum materijala. Aluminijum na instrument tabli i odlična meka plastika, sediša od mebla vrhunskog kvaliteta, kao i volan koji je presvučen kožom vrhunskog kvaliteta.

Element koji nas je takođe impresioniro u kabini jeste zvučna izolacija, koja je verovatno jedna od najboljih u klasi. Da budemo precizniji, buka je dovoljno filtriran kako bi automobil bio savršen partner za duga putovanja, ali vozilo uspeva da vam pruži utisak brzine i ne izoluje vozača od onoga što se dešava sa autom.

Ovo je naglašeno činjenicom da je pozicija sedišta zaista niska, bez obzira na to koliko se igrate sa sedištima. Dakle, serija 3 nije jedan od onih automobila u kojima je brzina samo broj na instrument tabli.

U GRADU

Moramo da počnemo urbano poglavlje ove probne vožnje sa potrošnjom goriva modela 328i, koja je zaista impresivna za automobil ove veličine i moći. Potošnja goriva koju smo zabeležili tokom vožnje u prepunom saobraćaju nas je oduševila. Potrošnja od 9 litara goriva u gradskim uslovima možda vam i ne zvuči impresivno, ali kada uzmete u obzir da ovaj automobil ima 245ks i da od 0 do 100km/h stiže za samo 5.9 sekundi bićete i više nego zadovoljni. 

Naravno, ako ne obraćate pažnju na stil vožnje i ukoliko vas sva ova snaga vuče da vozite u visokim obrtajima potrošnja će da raste, ali kako god vi tretirali ovaj automobil i koliko god bili oštri prema njemu potrošnja nece preći 14 litara na 100km.

Moramo da vam kažemo da se u seriji 3 F30 osećate kao kuće, jer je ova limuzina na gradskim putevima u gustom saobraćaju izuzetno agilna.

Dok budete vozili novu generaciju BMW-a serije 3 sigurno ćete biti primećeni. Dizajn automobila uspeva da privuče pažnju i da zadrži poglede, pogotovu kada ljudi primete novi dizajn popularnih "Angel Eye" svetlosnih grupa. Gde god da parkirate automobil, svi će ga zagledati i biti oduševljeni njegovim izgledom, neko će reći, "Pravi momački automobil", neko "Kako su mu dobre felne", a ukoliko ste pripadnik jačeg pola i ukoliko se odlučite za novu seriju 3, morate da se pomirite sa tim da pripadnice lepšeg pola, neće skidati pogled sa vašeg automobila. 

Parkiranje ovog automobila nebi trebalo da vam predstavlja nikakav problem jer je automobil veoma pregledan, upravljiv, a tu su i razna pomagala, kao što su prednji i zadnji parking senzori, prednje i zadnje kamere. Jedina stvar o kojoj treba da vodite računa pri parkiranju jeste prednji kraj, koji nece tolerisati visoke ivičnjake.

NA OTVORENOM PUTU 

Kratak pogled na specifikaciju otkrio nam je da je naš test automobil ima toliko igrački sa kojima smo se igrali: osmostepeni automatski menjač, adaptivni servo upravljač, prilagodljivu šasiju, tako da, kada smo dobili ključeve od automobila, jedva smo čekali da se nađemo na otvorenom putu i da osetimo sve čari uživanja koje pruža ovaj BMW.

Samo razmislite o tome, imamo dvolitarski twin turbo benzinski motor na automobilu koji je težak koliko i neki hečbek sa dvoje ili troje ljudi u automobilu, tačnije 1340kg. Ubrzanje od 0 do 100km/h traje samo 5.9 sekundi, što je takođe vrlo impresivno za ovakav automobil.

Automobil ima izlaznu snagu od 245ks, a maksimalna brzina mu je 250km/h koliko i piše na kilometar satu. Sam motor je više nego srećan kada ga pogurate u visoke obrtomer, a osmostepeni automatski pretvarač obrtnog momenta je takođe odličan. U automatskom režimu, nudi glatke promene stepena prenosa i samim tim čini ovaj automobil idealnim za duga putovanja.

Automobil smo vozili prelepim predelima Vojvodine i stvarno smo bili oduševljani samim užitkom vožnje u ovom automobilu. Ukoliko želite da vam motor bude uvek spreman za akciju, za preticanje itd, bilo bi najpoželjnije da ga vozite iznad 2000 obrtaja, bilo u manuelnom ili automatskom modu. Na ovaj način, moć je uvek tu kada vam je potrebna. Dakle, ako želite da vozite 328i žustro, zaboravite na kick-down funkciju, već se potrudite da vam automobil bude uvek na pravim obrtajima za akciju.

Na centralnoj konzoli, pored menjača, videćete dugme koje menja ceo automobil. Ovo dugme nudi četiri moda Eco Pro, Comfort, Sport i Sport +. Ovi modovi kontrolišu motor, menjač, vešanje i upravljački sisitem. Imajući to u vidu, mi smo uspeli da pokrijemo sve vrste puteva i da isprobamo sva 4 moda na pravi način.

Ukoliko vozite automobil u Eco Pro modu, sve je namenjeno udobnoj, mirnoj i tihoj vožnji. Automobil se vrti na veoma niskim obrtajima, potrošnja goriva je niža i automobil je neverovatno udoban. 

Comfort režim vožnje je da kažemo neki normalan način vožnje u kom po nekada imate potrebu da pritisnite papučicu gasa radi preticanja vozila koje se nalazi ispred vas, ali želite udobno da se vozite.

Sport režim vožnje, menja sve na automobilu, ceo automobil postaje tvrđi, odziv na papučicu gasa je bolji, a upravljanje je odlično. Automobil se non stop vrti u visokim obrtajima i uvek je spreman za igru.

Sport + režim vožnje je prvenstveno namenjen za vožnju na stazi. Jedina razlika između sport i sport + moda jeste u tome što je ESP u Sport + modu isključen i to iskreno ne preporučujemo ukoliko niste profesionalni vozač.

Još jedna važan strana ovog automobila, pored pomenutog komfora koji je kao očigledan, jeste odlična efikasnost. BMW obećava potrošnju goriva od 5,2 litara na 100 km,  a mi smo postigli na otvorenom putu cifru od 6.1 litara na 100 km, što je odličan rezultat za ovakav automobil.

GEDŽETI

Pošto je ovo BMW, mi ćemo početi sa delom koji utiče na dinamiku vožnje. Prvo i pre svega, naš test automobil je opremljen sa Adaptive M šasiom i promenljivim sportskim upravljanjem. U suštini, to znači da imate više automobila u jednom, a vi birate željeni pomoću malog dugmeta koje je postavljeno pored menjača. 

Možete da birate između Eco Pro, Comfort, Sport and Sport + režima i možemo vam reći da aktivni amortizeri zaista deluju drugačije u Comfort režimu i u Sport režimu. Svaki vozač, bez obzira na sposobnosti, osetićete razliku i naći onaj najpogodniji režim za sebe.

Druga veoma važna karakteristika je opcioni osmostepeni automatski menjač, jedan od najboljih pretvarača obrtnog momenta današnjice. On savršeno dopunjuje višenamenski karakter motora i povećavajući ukupnu raznovrsnost automobila. 

Prelskom na drugu stranu ovog poglavlja, pomenućemo Head-Up dispelj, funkciju za koju vam treba jedan sekund da se navikneta i nekoliko dana da ga prebolite kada vozite drugi automobil koji ga nema, a tu su takođe i prednja sedišta sa funkcijom grejanja, adaptivni ksenon farovi, navigacioni sistem koji je zaista inovativan, odličan audio sistem, senzor za kišu, adaptivni tempomat i paljenje vozila bez ključa.

BEZBEDNOST

BMW serija 3 nije vrsta automobila koja može izbeći Euro NCAP test, ali i nema potrebe za tim jer BMW zna sa čim raspolaže. BMW serije 3 F30 je prosto blistao na Euro NCAP testu, pa je samim tim osvojio maksimalnih 5 zvezdica za bezbednost na svakom polju. BMW koristi čelik visoke čvrstoće i posebnu konstrukciju, pa je F30 za 10 odsto čvršći nego E90 kojeg zamenjuje. Pored toga, arhitektura haube, nudi veoma velikodušnu količinu prostora. Sve u svemu ovo je jedan od najbezbedniji automobil u segmentu.

TEHNIČKI PODACI 

Dakle, hajde da vidimo šta je tačan sastav BMW-a F30 328i. U pitanju je twin turbo benzinski agregat od 1997 cm3, koji isporučuje 350Nm maksimalog obrtnog momenta između 1250 i 4800 obrtaja i 245 KS između 5000 i 6500 obrtaja u minuti. Motor je veoma mišićav, a samim tim što koristi dve turbine, vrti se veoma visoko i nudi munjevita ubrzanja.

Što se tiče menjača, on se sada može naći na većini modela BMW-a i jedan je od najboljih pretvarača obrtnog momenta na tržištu. Pre nekoliko godina niko ne bi verovao da se zaista može uživati u dvolitarskog benzincu sa takozvanim "šamaraljkama".

Kao što smo rekli, pogonska jedinica ne samo pretvara vožnju u pravu senzaciju, već je takođe izuzetno oprezna sa količinom goriva koje se koristi.

Sada je vreme da se razgovara o šasiju, koja je izrasla u dužini 93 mm, a samim tim i međuosovinsko rastojanje je poraslo za 50mm. Pored toga, prednji trag točkova je sada 37 mm šire, a zadnji za 48 mm. Kao da to nije bilo dovoljno impresivno, automobil dolazi sa skoro idealnom raspodelom težeine 50:50.

Povezane teme

All Rights Reserved. | 2009 - 2024. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group