Lamborghini povećava upotrebu ugljeničnih vlakana


Činjenica da Lamborghini, ili bilo koji drugi proizvođač super automobila, koristi ugljenična vlakna kako bi izgradio karoseriju, ne predstavlja nikakvu novost ovih dana.

Ali, ono što vam se može učiniti mnogo egzotičnijim jeste upotreba ugljeničnih vlakana prilikom proizvodnje klipnjača u motoru. Ovo je samo jedna od mnogih tehnologija, baziranih na ovim materijalima, koje će kompanija Lamborghini zaista i upotrebiti u svojoj novoj laboratoriji za ispitivanje naprednih strukturnih mešavina, koja se prostire na 745 m2 zemljišta u Sijetlu.

Tokom inauguracije, izvršni direktor brenda, Stefano Domenikali, je govrio masi okupljenih novinara o tome da ovi inovativni materijali, isto kao i istraživanje, predstavljaju "budućnost njihove automobilske vizije".

Ova vizija od sada uključuje korišćenje konektora napravljenih od ugljeničnih vlakana, radije nego čeličnih, što će zauzvrat umanjiti težinu njihovih modela između 40 i 50%. Takođe, upotreba ovakvih delova u V12 motorima će drastično popraviti njihovu snagu i ubrzanje.

Generalni direktor kompanije Lamborghini, Mauricio Regiani, je u jednoj izjavi rekao kako se iskreno nada da će za godinu, do godinu ipo dana, ovaj brend biti u mogućnosti da završi razvoj svih komponenti i da upravo klipnjača napravljena od ugljeničnih vlakana može činiti budućnost njihovih motora. On smatra da će se ovi segmenti vrlo brzo naći u proizvodnji.

Regiani je takođe potvrdio i to da će ovakva karakteristika verovatno zaživeti zajedno sa naslednikom modela Aventador, koji bi trebalo da ugleda svetlost dana do 2020. ili 2021. godine.

Inovativna tehnologija se, na primer, mnogo razlikuje od one koju McLaren koristi u svojim superautomobilima i prilikom čije se primene košuljica ugljeničnih vlakana ručno nanosi na kalupe i tokom procesa oblaže zaštitnom smolom. Umesto toga, Lamborghini želi da koristi ojačane mešavine već pripremljenih komada ugljeničnih vlakana i smole, smeštajući ih direktno u čelične kalupe, nakon čega će ih podvrgnuti termičkoj obradi pod visokim pritiskom.

Posle tri minuta, komad je potpuno spreman za završnu obradu, što značajno pospešuje smanjenje vremena koje je potrebno za prethodno pripremanje materijala i njegovo sjedinjavanje sa odlivcima smole. Ovo je tehologija koju je kompanija Lamborghini koristila u približno 80% Sesto Elemento superautomobila proizvedenih 2010. godine.

N.Đ.

Povezane teme

All Rights Reserved. | 2009 - 2024. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group