Svako ko želi da vidi trkačku mašineriju baziranu na regularnim fabričkim modelima, može da uživa u GT seriji...
I to ne samo u World Touring Car Championship trkama, već u proslavljenim šampionatima koji se održavaju na lokalnom nivou u različitim zemljama, koji se putem različitih satelitskih puteva danas mogu pronaći na našim TV ekranima. Određene zemlje, kao što je Japan, poseduju neke od najboljih takmičarskih akcija na svetu, posebno u GT500 klasi, gde se nalaze Toyota, Honda i Nissan, kao počasni predstavnici domaćeg terena. Sada, koji je od ova najveća tri japanska proizvođača najuspešniji?
Tojota, bez ikakve sumnje. Lexus LC 500 razvijan je specijalno za ovu seriju i osvojio je svaku trku do sada, koja je sve ljubitelje ovog modela privukla takmičenju. Prethodnog vikenda tim ARTA dominirao je okom trke na Fuji Speedway stazi, zauzimajući pol poziciju i osvajajući takmičenje sa svojim Honda NSX automobilom u GT500 seriji, a isto važi za istu varijantu BMW M6 GT3 modela i nižu GT300 kategoriju. Nissan GT-R je zavšio drugi, dok su LC500 modeli stigli treći, četvrti, šesti, sedmi, deveti i deseti.
Međutim, sa četiri pobede u poslednjih pet rundi u dosadašnjem delu šampionata, do čijeg je kraja ostalo još tri trke, Toyota/Lexus dolazi kao glavni pretendent za osvajača titule. Za sada ne postoje oficijalni izveštaji proizvođača, ali prvoplasirana tri tima poseduju Lexus mašineriju, a prva četiri vozača ili vozača i suvozača, sa britanskim vozačem Džejmsom Rositerom, dvostrukim šampionom i jednim od nekoliko pojačanja u prethodnim godinama, koij trenutno predvodi sve učesnike.
Naravno, nikako ne škodi što Lexus poseduje mnogo više automobila u seriji od bilo kog rivala, ali ne previše, jer je GT500 šampionat ove sezone sastavljen od šest LC 500, pet Honda NSX-GT i četiri Nissan GT-R modela.
N.Đ.