Izložbeno vozilo Fiat 500 „Vintage 1957“ na sajmu u Ženevi

Izložbeno vozilo Fiat 500 „Vintage 1957“ debituje u Ženevi u počast ikoni Made in Italy godine 1957. u vidu savremene interpretacije određenih stilskih obeležja kojim se isto proslavilo tokom 60ih i 70ih.

Počevši od svetloplave boje karoserije koja se savršeno slaže sa belim krovom, pa sve do bočnih retrovizora i ratkapni od 16“, koji posebno podsećaju na iste komponente koje su montirane na istorijskom modelu 500.  Slično eksterijeru, enterijer Fiat 500 „Vintage 1957“ izložbenog vozila predstavlja rezultat moderne interpretacije određenih osobenosti istorijskog modela 500, što je dočarano belim ambijentom i elegantim kožnim presvlakama sa belim umecima u obliku polumeseca (motiv modela) od kođe boje slonovače za znakom 500 u boji duvana.

Savremena reiprentacija je zaokružena kroz detalje od drveta na komandnoj tabli, vintadđ izgled je istaknut i sa istorijskim Fiat logotipom smeštenim spolja kao i na volanu.Podrazumeva se da, pored retro izgleda, Fiat 500 „Vintage 1957“ izložbeni automobil ima najbolju ponudu svih dostupnih proizvoda na polju tehnologije, bezbednosti i komfora u toku vožnje. Ovo potvrđuju i klima, Blue&Me sistem, CD+MP3 radio, ABS sa EBD, 7 erbegova, Start & Stop sistem i ESP sa ASR/MSR, HBA i Hill Holder.

Prema tome, izložbenim vozilom „Vintage 1957“ model 500 i dalje izaziva pometnju kao Made in Italy ikona, a u stanju je, kako nekada, pa tako i sada, da zadovolji one koji vole zabavu i koji za volanom vozila koje mami glamurom, uzbuđenjem i istorijom.

Pored toga, predmetima koji su rezultat kreativnosti italijanskog posleratnog perioda kao što su 500 ili Vespa se ne može suditi samo na osnovu izgleda niti oni mogu predstavljati samo dobru inženjersku praksu u kojoj forma služi funkciji. Oni zapravo predstavljaju sinonim za veliku privlačnost, revoluciju u dizajnu i konceptu koja redefiniše uobičajene referentne tačke i tačke poređenja koje se zauvek urezuju u naše kolektivno sećanje. Kada se ovo dogodi, u istoriju industrije ulaze veoma važna remek-dela. Fiat 500 je jedno od njih, koji predstavlja dva puta proživljenu istoriju. Predstavlja prvi u istoriji velikog broja vlasnika, ljubitelja i entuzijasta koji su promovisali sliku dobrog, pouzdanog i ekonomičnog automobila, ali koji su takođe istakli da čini deo njihovog života, najbolji deo, koji evocira radost i dobrodušnost. Model 500 je povezan sa uspomenama, velikim prijateljstvima, prvim ljubavima; priziva slike pozitivne prošlosti, koju bi, na neki način, svi želeli da ponovo prožive. Zapravo, dolaskom modela 500 koji je projektovao Dante Giacosa 4. jula 1957. u toku zatvaranja ciklusa obnove posle ratnih razaranja, period radikalnih promena u Fiatovom rangu se priveo kraju, na taj način se otvorila serija uspeha tokom naredne decenije, u periodu koji se može smatrati jednim od najsvetlijih u stogodišnjoj istoriji brenda. 

Postoji jasna paralela sa novim modelom 500 koji je u 2007., zahvaljujući tehnološkim i stilskim vrednostima, predstavljao početak nove ere Fiatovog brenda. Upravo u ovom trenutku se istorija ponovo rađa. Bilo bi jednostavnije svesti fenomen novog modela 500 na jednostavnije poimanje nostalgičnog izgleda koji je aktuelan za ponovnu interpretaciju. Fiatov cilj nije bio da dizajnira automobil koji bi „ličio“ na 500, već da to iznova „bude“ model 500.   Zapravo, model iz 2007. uvažava originalni koncept oblika i funkcije i priziva sve one emocije, uspomene i vrednosti koje legendardne predmete čine večitim, uzdižući ih van kategorijskih dimenzija, što je u ovim slučajevima i očekivano. Međutim, pre svega se treba se usredsrediti na i istaći inovacije koje nam model donosi na ovom nivou proizvoda: prvi automobil u ovom segmentu koji je osvojio 5 EuroNCAP zvezdica, prvi koji može ponuditi tako bogat asortiman, prvi koji nudi sve Euro5 motore i prvi koji je lansirao revolucionarni 0.9 Twin Air motor sa dva cilindra. 

Proizvodi se od 2007. u Poljskoj a od 2010. i u Toluki (Meksiko), model Fiat 500 je prisutan na tržištu od preko stotine zemalja širom sveta, a obeležio je i povratak Fiatovog brenda na tržište Sjedinjenih Američkih Država. On se uspostavlja širom sveta zahvaljujući italijanskom stilu, kontinuiranim inovacijama, brizi za okruženje i vrhunskom kvalitetu.

Opšte je poznato da je ovaj model najprodavaniji model marke Fiat van Italije: od 2007. do danas, prodato je preko 1.200.000 jedinica, od kojih je 75% registrovano u inostranstvu.

FIAT

A.N.

Povezane teme

All Rights Reserved. | 2009 - 2024. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group