Fiat na Međunarodnom salonu automobila u Ženevi 2014.

Fiat je odabrao pozornicu u Ženevi da na njoj po prvi put međunarodnoj javnosti predstavi nove modele Panda Cross i Freemont Cross i najnovije modele iz porodice Fiat 500...

Model godine 2014. legendarnog Fiat-a 500, uključujući i novu Cult verziju  – na samom vrhu u svojoj kategoriji – i osveženi Fiat 500L zajedno sa specijalnom serijom 500L Beats™. Na štandu su se takođe našla dva izložbena automobila: Fiat 500L Trekking „Street Surf“ i Fiat 500 „Vintage 1957“.

Novi Panda Cross

Za mlade i dinamične kupce, Panda Cross odmah stvara osećaj čvrstoće i robusnosti zbog svog stila koji je karakterističan za terenska vozila, sa svim prednostima koje samo kompaktan auto može da ponudi. 

Stil i dimenzije

Svaki detalj na modelu Panda Cross dizajniran je tako da bude odmah prepoznatljiv i karakterističan, sa stilom koji je karakterističan za terensko vozilo. 

Na prednjoj strani ističe se novi izgled, zahvaljujući novom braniku, koji je okarakterisan velikom zaštitnom pločom satensko titanijumske boje za zaštitu mehaničkih komponenti sa dizajnom rupa koje prenose Pandin karakteristični motiv kvadrata zaobljenih uglova. Robustan, terenski izgled naglašen je kukama za vuču sa odmah prepoznatljivim novim dizajnom u jarko crvenoj boji. Farovi su takođe potpuno novi, zahvaljujući prednjim svetlima i novim svetlima za maglu integrisanim sa držačem za logo na haubi, i prednjim svetlima za dnevnu vožnju sa LED tehnologijom, ugrađenim u zaštitnu ploču. 

Sa strane, ističu se određeni elementi, kao što su izraženi lukovi točkova, lajsne sa „Cross“ natpisom i nove krovne šipke koje obe preuzimaju finu obradu sa zaštitne ploče. 15-inčni točkovi od legure karakteriše V dizajn sa pet paoka i fina obrada od izglačanog metala.

I zadnji kraj karakteriše izraženo poseban izgled, novi branik sa zaštitom donjeg dela karoserije ispod vozila koji preuzima dizajn i finu obradu prednje zaštitne ploče, novi uglačani farovi i hromirani auspuh. 

U celini gledano, ovi detalji daju automobilu veoma sofisticiran izgled, koji odmah stvara osećaj dinamike i pokretnosti. 

Iznutra, model Panda Cross takođe karakteriše rafiniran putnički odeljak sa izraženim ličnim pečatom. Sedišta su od prirodne tkanine sa tehničkim izgledom koji karakterišu bočne trake od smeđe eko kože koje se slažu sa detaljima na tabli vrata. Prednja sedišta karakteriše sjajan natpis Cross na naslonu, dobijen umetkom od poliuretana. 

Komandna tabla je u novoj boji bakra da bi se istakli upečatljivi novi satensko titanijumski fini radovi na tabli. Isti fini radovi korišćeni su i na centralnoj konzoli, na dva nivoa, u koju je ugrađen i novi selektor za kontrolu terena. Opremu zaokružuje volan, sa ugrađenim kontrolama i kožna drška menjača. 

Zahvaljujući tome što ima petoro vrata i putnički odeljak više klase, novi model Panda Cross je autentično gradsko terensko vozilo, jer efikasno kombinuje svoju malu veličinu – 370 centimetara dugačak, 167 cm širok i 160 cm visok - za iznenađujućom unutrašnjom zapreminom. Dovoljno je reći da je prtljažnik najveći u svom segmentu (225 litara) i da ima čak 15 odeljaka za odlaganje, uključujući praktičnu centalnu konzolu na dva nivoa, ekskluziva za 4x4 i Cross verzije. 

„Torque on demand' pogon na svim točkovima i funkcija ELD (elektronska blokada diferencijala)  

Panda Cross je vozilo sa izraženim karakteristikama, koje zna kako da osvoji i najzahtevnije kupce, ljubitelje avanture i života na otvorenom. Za te kupce, nova verzija koristi „Torque on demand“ sistem menjača, sa dva diferencijala i jednom elektronski kontrolisanom spojnicom. Ovo je trajni sistem pogona na svim točkovima kojim upravlja elektronska kontrolna jedinica koja, analizirajući signale vozila, raspoređuje vuču na prednje i zadnje osovine homogeno i srazmerno u skladu sa uslovima prijanjanja na podlogu. Prednosti ovog sistema uključuju to što je potpuno automatski i što nema potrebe za održavanjem. 

Model Panda Cross karakteriše i sistem ESC (elektronska kontrola stabilnosti) sa funkcijom ELD (elektronskom blokadom diferencijala) kao standardni deo opreme. Ovaj sistem pruža dodatnu pomoć tokom vožnje i kretanja na klizavom terenu (sneg, led, blato, itd...). 

Namenski selektor za kontrolu terena za ljubitelje terenske vožnje

Kao i sva vrhunska terenska vozila i svi modeli sa izrazito terenskom namenom, Panda Cross takođe nudi ljubiteljima terenske vožnje mogućnost biranja pogona na četiri točka u skladu sa uslovima vožnje, izborom tri različita načina vožnje:

  • AUTO – Automatska raspodela pogona između dve osovine u skladu sa prijanjenjem na površinu puta
  • LOCK – Pogon na četiri točka je stalno aktivan za optimalnu terensku upotrebu, sa raspodelom obrtnog momenta između četiri točka, što se postiže kočenjem točkova koji izgube prijanjanje (ili proklizavaju više nego ostali) prenoseći tako pogon na one sa najjačim prijanjanjem. Ova funkcija radi ispod praga od 50 km/h.
  • HILL DESCENT – Za optimalno savladavanje posebno strmih brda krećući se nizbrdo ili kada se spušta ekstremno neravnim putevima.

 

Gume

Da bi se osiguralo maksimalno prijanjanje na svaku površinu puta, novi model koristi „All Seasons“ 185/65R15 gume – veće od onih na modelu Panda 4x4 – razvijene posebno da bi se osigurale optimalne karakteristike vožnje i vuče na putevima prekrivenim snegom, zajedno sa ekstremno osetljivim upravljanjem, za uživanje u vožnji i na mokrim i  suvim površinama, kao i za odličan učinak pri terenskoj vožnji.

 

Ogibljenje

Sistem ogibljenja pogona na sva četiri točka mora da ispuni dva zadatka. Mora da osigura sve osobine tipične za pogon na dva točka kao što su udobnost za putnike, rukovanje, prijanjanje na podlogu i bezbednost, a da istovremeno pruži bolje karakteristike za savladavanje svakog tipa terena, posebno van puteva.  Inženjeri su vredno radili da bi dostigli oba cilja. Nivoi potpunog savršenstva dostignuti su sa posebnim osvrtom na udobnost i učinak pri terenskog vožnji. Iz tog razloga, odabrana su dva isprobana i testirana rasporeda: nezavisni Makferson raspored napred i međusobno povezani točkovi sa torzionom šipkom pozadi, posebno razvijeni za verziju sa pogonom na sva četiri točka. U pogledu rešenja prethodne generacije sa krakom vešanja, zadnje ogibljenje je lakše i pruža veću udobnost u pogledu vožnje i akustike sa istim učinkom pri terenskoj vožnji kao pre.

 

Tipični uglovi

Panda Cross nema problem sa teškim i izazovnim terenom, što se vidi iz slobodne visine vozila (16 cm) i iz odličnih tipičnih terenskih uglova: 24° (prilaz), 33° (izlaz), 20° (ugao izbočine) i 31,5° (70%) uspon uz koji je moguće popeti se. Posebno, u poređenju sa modelom Panda 4x4, prilazni ugao je poboljšan za 3 stepena, tako da može da se nosi sa većim nagibom zemljišta a da ga prednji deo auta ne dodirne, a izlazni ugao je povećan za 1 stepen.

 

Verzije motora

Fiat Panda Cross je dostupan sa dva modela motora, pri čemu oba imaju Start&Stop sistem: novi 90 KS 0.9 TwinAir Turbo i 80 KS 1.3 MultiJet II dizel. Oba nude 5 dodatnih konjskih snaga u poređenju sa ekvivalentnim jedinicama u ostatku Panda kategorije, da bi se osigurao bolji učinak i da bi se istakla vrhunska pozicija modela Panda Cross. 

Kao preteča nove porodice Fiatovih dvocilindričnih motora, 0.9 TwinAir Turbo motor razvija maksimalnu snagu of 90 KS (66 kW) na 5500 obrtaja u minutu i obrtnom momentu od 145 Nm na 1900 obrtaja u minutu (konstantno do 3000 obrtaja u minutu). Pored toga, za više „ekološku“ vožnju i smanjenu potrošnju goriva, možete pritisnuti dugme ECO na instrument tabli, koji ograničava obrtni momenat na 100 Nm na 2000 obrtaja u minutu. Ovaj motor, u kombinovanom ciklusu, nudi potrošnju od 4,9 litara/100 km i emisiju CO2 od 114 g/km. 

Takođe kad je reč o očuvanju životne sredine zajedno sa uživanjem u vožnji, novi Panda Cross može biti opremljen motorom 1.3 MultiJet II turbodiesel sa dizel filterom čestica kao standardnim delom opreme, koji razvija maksimalnu snagu od 80 KS (59 kW) na 4000 obrataja u minutu i dobrim obrtnim momentom od 190 Nm na samo 1500 obrtaja u minutu. Remek-delo tehnologije u malom – zajedno sa svim dodacima, teži oko 140 kg – dizel motor pripada drugoj generaciji MultiJet jedinica snage i opremljen je turbokompresorom fiksne geometrije sa međuhladnjakom, prilagođenim davanju obrtnog momenta na nižoj vrednosti obrtaja u minutu. U kombinovanom ciklusu, motor 1.3 MultiJet II beleži samo 125 g/km emisije CO2 i potrošnju goriva od 4,7 litara na 100 km.

 

Poseban menjač sa šest brzina

Zajedno sa motorom TwinAir Turbo, nudi se poseban menjač sa 6 brzina u novom modelu Panda Cross. Ovaj menjač ima skraćenu prvu brzinu da bi naglasio terenske karakteristike modela, osiguravajući optimalan start na strmom terenu. Skraćena prva brzina je korisna i u savladavanju težeg terena, budući da dozvoljava vozilu da nastavi pri veoma maloj brzini dok motor miruje, osiguravajući tako maksimalnu kontrolu vozila karakterističnu za terenske modele.

 

Standardna oprema i mogućnosti

Novi Panda Cross  je vrhunski model kao što to njegova potpuna i jedinstvena standardna oprema pokazuje. Ona uključuje: automatsku kontrolu klime, radio CD/MP3 radio sa Blue&Me™ sistemom sa kontrolama na volanu, posebni 15-inčni točkovi od legure, električne retrovizore na vratima, centralno daljinsko zaključavanje, bočne naslone za glavu, volan sa mogućnošću podešavanja visine, svetla za maglu, kotrole na volanu, kožni volan i dršku menjača, vozačko sedište sa podešavanjem visine, sistem ESC sa ELD i „All Seasons“ 185/65R15 gume. Pored toga, dostupan je širok raspon opcione opreme i dodataka da bi se dodatno poboljšala pretežno urbana ili terenska upotreba, po potrebi. To uključuje stakla sa grejanjem, zatamnjena stakla i inovativni „City Brake Control” sistem koji je prošle godine dobio prestižnu nagradu „Euro NCAP Advanced 2013“.

 

Bezbednost

Panda Cross nudi inovativni „City Break Control“ na zahtev. Ovaj aktivni bezbednosni sistem detektuje prisustvo drugih vozila ili prepreka ispred kola i automatski koči ukoliko vozač ne uspe da reaguje na vreme da bi se izbegao sudar ili ublažile njegove posledice. Dobitnik prestižne nagrade „Euro NCAP Advanced 2013.”, ovaj uređaj je projektovan da pomogne pri gradskoj vožnji i uvek je aktivan kada je brzina automobila između 5 i 30 km/h. Sistem se aktivira svaki put kada se automobil upali, ali se može isključiti i uključiti na zahtev vozača. 

Detaljnije, sistem „City Break Control“ koristi LIDAR (svetlosna detekcija i određivanje rastojanja) laserski senzor koji je postavljen na gornjem delu šoferšajbne, koji je u vezi sa sistemom ESC (elektronska kontrola stabilnosti). U zavisnosti od određenih parametara (uslovi na površini puta, dinamika i putanje vozila, položaj prepreka, stanje guma itd.), sistem može da interveniše da bi se potpuno izbegao sudar ili ublažile njegove posledice. 

Ovaj sofisticirani uređaj integriše tri funkcije: Automatsko kočenje u slučaju nužde (AEB), „Prefill“ i pomoć pri kočenju. Uz poštovanje vozačevih želja, koji i dalje ima potpunu kontrolu nad vozilom, AEB aktivira kočenje u slučaju nužde kada se čini da je sudar neizbežan i da vozač neće uspeti da reaguje, tako on zapravo predviđa reakciju. Funkcija „Prefill“, s druge strane, unapred aktivira sistem kočenja da bi omogućio brži odgovor i kada se aktivira automatsko kočenje u slučaju nužde i kada vozač koči. Pomoć pri kočenju, poslednja opcija, identifikuje vanredne situacije i, ukoliko je sudar neizbežan, sistem postaje osetljiviji, pozajmljujući snagu kočenju da bi omogućio skraćivanje u zaustavnoj razdaljini.

FIAT

A.N.

Povezane teme

All Rights Reserved. | 2009 - 2024. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group