Debi modela Fiat Panda Cross u Ženevi

Fiat je odabrao pozornicu u Ženevi da premijerno predstavi modele Panda Cross i Freemont Cross, od kojih su oba na vrhu svojih kategorija.

Ova dva nova modela nude ekskluzivnu, sveobuhvatnu opremu za bezbednost korisnika i maksimalnu sigurnost u vozilu u kombinaciji sa jedinstvenim i nezamenljivim stilom.

Novi Panda Cross

Novi Panda Cross je pokretno terensko vozilo kojim se lako upravlja u gradskoj vožnji ali ima duh i opremu karakterističnu za 4×4 terensko vozilo više kategorije, kao što je pokazano usvajanjem standarda i za „Torque on demand“ sistem menjača – koji se aktivira automatski po potrebi, tako da možete da se nosite sa svakom situacijom potpuno smireni – i sistem ESC (Elektronska kontrola stabilnosti) zajedno sa funkcijom ELD (elektronsko blokiranje diferencijala). Ovo pruža dodatnu pomoć tokom vožnje i kretanja na klizavom terenu.

Panda Cross nudi i selektor za ljubitelje terenske voženje tako da imaju mogućnost da na najbolji način iskoriste pogon na svim točkovima na osnovu uslova vožnje. „Terrain Control“ nudi vozaču  detaljniji odabir između tri različita načina vožnje:

  • AUTO - Automatska raspodela pogona između dve osovine u skladu sa prijanjanjem po površini puta.
  • LOCK – Pogon na četiri točka je stalno aktivan za optimalnu terensku upotrebu, sa raspodelom obrtnog momenta između četiri točka, kočenjem točkova koji izgube prijanjanje (ili proklizavaju više nego ostali), prenoseći tako pogon na one sa najjačim prijanjanjem.
  • HILL DESCENT – Za optimalno savlađivanje posebno strmih brda nizbrdo ili kada se spušta izuzetno neravnim putem.

 

Svaki detalj na modelu Panda Cross dizajniran je tako da bude uočljiv i karakterističan, sa stilskim izrazom koji se tipično povezuje sa terenskim vozilom. Sve počinje sa prednjom stranom na kojoj se ističe novi izgled branika, koji se može pohvaliti velikom zaštitnom pločom satensko titanijumske boje sa dizajnom otvora koje dočaravaju Pandin karakteristični motiv kvadrata oblih ćoškova. Vučna kuka sa prepoznatljivim novim dizajnom u jarko crvenoj boji stavlja akcenat na njegov terenski karakter. Farovi su takođe potpuno novi, zahvaljujući prednjim svetlima i svetlima za maglu integrisanim sa držačem za logo na haubi, i prednjim svetlima za dnevnu vožnju sa LED tehnologijom, ugrađenim u zaštitnu ploču. Sa strane, ističu se određeni elementi, kao što su izraženi lukovi točkova, lajsne sa „Cross“ natpisom i nove krovne šipke koje obe preuzimaju finu obradu sa zaštitne ploče. 15-inčni točkovi od legure s ponosom nose V dizajn sa pet paoka i finu obradu od izglačanog metala. I zadnji kraj je okarakterisan novim branikom sa štitom za donji deo karoserije ispod vozila koji preuzima dizajn i finu obradu prednje zaštitne ploče, novim uglačanim farovima i hromiranim auspuhom. Gledano u celini, ovi detalji automobilu  daju veoma sofisticiran izgled i momentalno  stvaraju osećaj dinamike i pokretljivosti.

Nova Panda Cross garantuje prostran putnički odeljak, pogodnost pet vrata i velik modulatorski prostor, sve to sadržano samo u 370 centimetara. Pored toga, putnički odeljak nudi poseban kroj tkanine, kožom obloženi volan i ručku menjača i specifičan kroj za komandnu tablu. Od posebnog značaja u okviru standardne opreme su automatska kontrola klime, radio CD/MP3 sa Blue&Me™ sistemom sa kontrolama na volanu, posebni 15-inčni točkovi sa legurom, električni retrovizori na vratima, vozačko sedište sa podešavanjem visine i „All Seasons“ 185/65R15 gume.

Ono što se ističe u bogatoj ponudi opreme dostupne na zahtev, jeste inovativna kontrola kočenja u gradskoj vožnji, sistem koji je dobio nagradu „Euro NCAP Advanced 2013“ i koji prepoznaje prisustvo drugih vozila ili prepreka ispred kola, kočeći automatski ukoliko vozač ne uspe da direktno interveniše da bi se izbegao sudar ili ublažile njegove posledice, aktivan za brzine do 30 km/h.

Dostupne su dve verzije motora, obe sa Start&Stop sistemom koje se mogu pohvaliti većim učinkom nego verzije na modelu Panda 4x4: 80 KS 1.3 MultiJet II turbodiesel i 90 KS 0.9 TwinAir Turbo pogon na benzin; ovaj drugi sa posebnim menjačem sa šest brzina sa skraćenom prvom brzinom.  Pored toga, u poređenju sa modelom Panda 4×4 na kome je zasnovan, novi model nudi poboljšane performance. Sa svojim 24° prilaznim i 33° izlaznim uglom plus svojim velikim „All Seasons“ 185/65R15 gumama, Panda Cross osigurava učinak tokom terenske voženje koji uvek iznova iznenađuje i  pruža posebnu udobnost tokom vožnje.

Prepoznatljiv izgled, kompaktnost i pokretljivost modela Panda Cross privući će pažnju kada putujete gradskim ulicama, i zarobiće srca onih koji vole avanturu i život na otvorenom zbog svog izvanrednog učinka pri terenskoj vožnji. Pritom se ne pominje prisustvo svih karakteristika dinamike i udobnosti koje mu omogućavaju da savlada duge i izazovne rute sa lakoćom, delimično zahvaljujući testiranim rasporedom ogibljenja: nezavisni Makferson sistem koji se nalazi napred, dok se sistem sa točkovima koji su međusobno povezani torziononm šipkom posebno razvijenom za pogon na sva četiri točka smatrao pogodnijim za zadnji deo.

Novi Panda Cross će biti na tržištu od jeseni na glavnim evropskim tržištima, a tom prilikom biće ponuđena troslojna narandžasta boja velikog udarnog opterećenja. 

Za mlade i dinamične kupce, Panda Cross odmah stvara osećaj čvrstoće i robusnosti zbog svog stila koji je karakterističan za terenska vozila, sa svim prednostima koje samo kompaktan auto može da ponudi.

 

 

 

Stil i dimenzije

Svaki detalj na modelu Panda Cross dizajniran je tako da bude odmah prepoznatljiv i karakterističan, sa stilom koji se tipično povezuje sa terenskim vozilom.

Na prednjoj strani ističe se novi izgled, zahvaljujući novom braniku, koji je okarakterisan velikom zaštitnom pločom satensko titanijumske boje za zaštitu mehaničkih komponenti sa dizajnom rupa koje prenose Pandin karakteristični motiv kvadrata oblih ćoškova. Robusan, terenski izgled istaknut je kukama za vuču sa prepoznatljivim novim dizajnom u jarko crvenoj boji. Farovi su takođe potpuno novi, zahvaljujući prednjim svetlima i svetlima za maglu integrisanim sa držačem za logo na haubi, i prednjim svetlima za dnevnu vožnju sa LED tehnologijom, ugrađenim u zaštitnu ploču. Sa strane, ističu se određeni elementi, kao što su izraženi lukovi točkova, lajsne sa „Cross“ natpisom i nove krovne šipke koje obe preuzimaju finu obradu sa zaštitne ploče 15-inčni točkovi od legure karakteriše V dizajn sa pet paoka i fina obrada od izglačanog metala.

I zadnji kraj je okarakterisan izraženo posebnim izgledom, novim branikom sa zaštitom donjeg dela karoserije ispod vozila koji preuzima dizajn i finu obradu prednje zaštitne ploče, novim uglačanim farovima i hromiranim auspuhom.

Uzeti kao celina, ovi detalji kolima daju veoma sofisticiran izgled, koji odmah stvara osećaj dinamike i pokretnosti.

Iznutra, model Panda Cross takođe karakteriše prefinjen putnički odeljak sa izraženim ličnim pečatom. Sedišta su od prirodne tkanine sa tehničkim izgledom koji karakterišu bočne trake od smeđe eko kože koje se slažu sa detaljima na tabli vrata. Vozačko sedište karakteriše sjajna reč Cross na naslonu, dobijena umetkom od poliuretana.

 

Komandna tabla je u novoj boji bakra da bi se istakli upečatljivi novi satensko titanijumski fini radovi na tabli. Isti fini radovi korišćeni su i na centralnoj konzoli, na dva nivoa, u koju je ugrađen i novi selektror za kontrolu terena. Opremu zaokružuje volan, sa ugrađenim kontrolama i kožna drška menjača.

Zahvaljujući tome što ima pet vrata i putnički odeljak više klase, novi model Panda Cross je autentično gradsko terensko vozilo, jer efikasno kombinuje svoju malu veličinu – 368 centimetara dugačak, 167 cm širine i 160 cm visine - za iznenađujućom unutrašnjom zapreminom. Dovoljno je reći da je prtljažnik najveći u svom segmentu (225 litara) i da ima čak 15 odeljaka za odlaganje, uključujući praktičnu centalnu konzolu na dva nivoa, ekskluziva za 4x4 i Cross verzije.

 

„Torque on demand“ pogon na svim točkovima i funkcija ELD (elektronsko blokiranje diferencijala)

Panda Cross je vozilo sa izraženim karakteristikama, koje zna kako da osvoji i najzahtevnije kupce, ljubitelje avantura i života na otvorenom. Za te kupce, nova verzija koristi „Torque on demand“ sistem menjača, sa dva diferencijala i jednom elektronski kontrolisanom spojnicom. Ovo je trajni sistem pogona na svim točkovima kojim upravlja elektronska kontrolna jedinica koja, analizirajući signale vozila, raspoređuje vuču na prednje i zadnje osovine homogeno i proporcionalno u skladu sa uslovima prijanjanja na podlogu. Prednosti ovog sistema uključuju to što je potpuno automatski i što nema potrebe za održavanjem.

Model Panda Cross karakteriše i sistem ESC (elektronska kontrola stabilnosti) sa funkcijom ELD (elektronskom blokadom diferencijala) kao standardni deo opreme. Ovaj sistem pruža dodatnu pomoć tokom vožnje i kretanja na klizavom terenu (sneg, led, blato, itd...).

 

 

Namenski selektor za kontrolu terena za ljubitelje terenske vožnje

Kao i sva vrhunska terenska vozila i modeli sa izrazito terenskom namenom, Panda Cross takođe nudi ljubiteljima terenske vožnje mogućnost biranja pogona na četiri točka u skladu sa uslovima vožnje, u tri različita načina vožnje:

  • AUTO – Automatska raspodela pogona između dve osovine u skladu sa prijanjenjem na površinu puta;
  • LOCK – Pogon na četiri točka je stalno aktivan za optimalnu terensku upotrebu, sa raspodelom obrtnog momenta između četiri točka, što se postiže kočenjem točkova koji izgube prijanjanje (ili proklizavaju više nego ostali) prenoseći tako pogon na one sa najjačim prijanjanjem. Ova funkcija radi ispod praga od 50 km/h;
  • HILL DESCENT – Za optimalno savlađivanje posebno strmih brda kretajući se nizbrdo ili kada se spušta ekstremno neravnim putem.

 

Gume

Da bi se osiguralo maksimalno prijanjanje na svaku površinu, novi model koristi „All Seasons“ 185/65R15 gume – veće od onih na modelu Panda 4x4 – razvijene posebno da bi se osigurale optimalne karakteristike vožnje i vuče na putevima pokrivenim snegom, zajedno sa ektremno osetljivim upravljanjem, za uživanje u vožnji i na mokrim i na suvim površinama, kao i za odličan učinak pri terenskoj vožnji.


Ogibljenje

Sistem ogibljenja pogona na sva četiri točka mora da ispuni dva zadatka. Mora da osigura sve osobine tipične za pogon na dva točka kao što su udobnost za putnike, rukovanje, prijanjanje na podlogu i bezbednost, a da istovremeno pruži bolje karakteristike za savladavanje bilo kakvog terena, posebno van puteva.  Inžinjeri su vredno radili da bi dostigli oba cilja: nivoi potpunog savršenstva dosegnuti su sa posebnim osvrtom na udobnost i učinak pri terenskog vožnji. Zbog ovog razloga, odabrana su dva isprobana i testirana rasporeda: nezavisni Makferson raspored napred i međusobno povezani točkovi sa torzionom šipkom pozadi, posebno razvijeni za verziju sa pogonom na sva četiri točka. U pogledu rešenja prethodne generacije sa krakom vešanja, zadnje ogibljenje je lakše i pruža veću udobnost u pogledu vožnje i akustika sa istim učinkom pri terenskoj vožnji kao pre.

 

Tipični uglovi

Panda Cross nema problem sa teškim i izazovnim terenom, što se vidi iz slobodne visine vozila – 16 cm za verziju MultiJet II i 15 cm za verziju TwinAir Turbo – i iz odličnih tipičnih terenskih uglova: 24° (prilaz), 33° (izlaz), 20° (ugao izbočine) i 31.5° (70%) uspon uz koji je moguće popeti se. Posebno, u poređenju sa modelom Panda 4x4, prilazni ugao je poboljšan za 3 stepena, tako da može da se nosi sa većim usponom zemljišta a da ga prednji deo auta ne dodirne, i izlazni ugao je povećan za 1 stepen.

 

Verzije motora

Fiat Panda Cross je dostupan sa dva modela motora, oba imaju Start&Stop sistem: novi 90 KS 0.9 TwinAir Turbo i 80 KS 1.3 MultiJet II dizel.

Oba nude 5 dodatnih konjskih snaga u poređenju sa ekvivalentnim jedinicima u ostatku Panda kategorije, da bi se osigurao bolji učinak i da bi se istakla vrhunska pozicija modela Panda Cross.

Kao preteča nove porodice Fijatovih dvocilindričnih motora, 0.9 TwinAir Turbo razvija maksimalnu snagu of 90 konjskih snaga (66 kW) na 5500 obrtaja po minutu i obrtnom momentu of 145 Nm na 1900 obrtaja po minutu (konstatno do 3000 obrtaja po minutu). Pored toga, za više ekološku vožnju i smanjeno trošenje goriva, možete pritisnuti dugme ECO na instrument tabli, koji ograničava obrtni momenat na 100 Nm na 2000 obrtaja po minutu. Ovaj motor, u kombinovanom ciklusu, nudi potrošnju od 4,9 litara/100 km i CO2 emisiju od 114 g/km.

U pogledu čuvanja životne sredine zajedno sa uživanjem u vožnji, nova Panda Cross može biti opremljena sa 1.3 MultiJet II turbodiesel motorom sa dizel filterom čestica kao standardom, koji razvija maksimalnu snagu od 8 konjskih snaga (59 kW) na 4000 obrataja po minutu i dobrim obrtnim momentom od 190 Nm na samo 1500 obrtaja po minutu. Remek-delo tehnologije u malom – zajedno sa svim dodacima, teži otprilike 140 kg – dizel motor pripada drugoj generaciji MultiJet jedinica snage i opremljen je turbokompresorom fiksne geometrije sa međuhladnjakom, prilagođen davanju obrtnog momenta na nižoj vrednosti obrtaja po minutu. U kombinovanom ciklusu, motor 1.3 MultiJet II beleži samo 125 g/km emisije CO2 i potrošnju goriva od 4,7 litara na 100 km.

 

Poseban menjač sa šest brzina

Zajedno sa motorom TwinAir Turbo, nudi se i poseban menjač sa 6 brzina u novom modelu Panda Cross. Ovaj menjač ima skraćenu prvu brzinu da bi naglasio terenske karakteristike modela, osiguravajući optimalan start na strmom terenu. Skraćena prva brzina je korisna i u savlađivanju težeg terena, pošto dozvoljava vozilu da nastavi pri malim brzinama dok motor miruje, osiguravajući tako maksimalnu kontrolu vozila karakterističnu za terenske modele.

 

Standardna oprema i mogućnosti

Novi Panda Cross  je vrhunski model kao što to njegova potpuna i jedinstvena standardna oprema pokazuje. Ona uključuje: automatsku kontrolu klime, radio CD/MP3 radio sa Blue&Me™ sistemom sa kontrolama na volanu, posebni 15-inčni točkovi sa legurom, električne retrovizore na vratima, centralno daljinsko zaključavanje, bočne naslone za glavu, svetla za maglu, kožni volan i dršku menjača, kontrole na volanu, vozačko sedište sa podešavanjem visine, sistem ESC sa ELD i „All Seasons“ 185/65R15 gume.

Pored toga, dostupan je veliki opseg dodatne opreme i dodataka da bi se dodatno poboljšala pretežno urbana ili terenska upotreba, po potrebi. To uključuje stakla sa grejanjem, zatamljena stakla i inovativni „City Brake Control” sistem koji je prošle godine dobio prestižnu nagradu ‘Euro NCAP Advanced 2013’.

 

Bezbednost

Panda Cross nudi inovativni „City Break Control“ na zahtev. Ovaj aktivni bezbednosni sistem detektuje prisustvo drugih vozila ili prepreka ispred kola i automatski koči ukoliko vozač ne uspe da odreaguje na vreme da bi se izbegao sudar ili ublažile njegove posledice. Dobitnik prestižne nagrade „Euro NCAP Advanced 2013.”, ovaj uređaj je dizajniran da pomogne pri gradskoj vožnji i uvek je aktivan kada je brzina automobila između 5 i 30 km/h. Sistem se aktivira svaki put kada se automobil upali, ali se može isključiti i uključiti na zahtev vozača.U više detalja, sistem „City Break Control“ koristi LIDAR (svetlosna detekcija i određivanje rastojanja) laserski senzor koji je postavljen na gornjem delu šoferšajbne, koji je u vezi sa sistemom ESC (elektronska kontrola stabilnosti). U zavisnosti od određenih parametara (uslovi na površini puta, dinamika i putanja vozila, položaj prepreka, stanje guma), sistem može da interveniše da bi se kompletno izbegao sudar ili smanjile njegove posledice („Collision Avoidance“ ili „Collision Mitigation“).

Ovaj sofisticirani uređaj obuhvata tri funkcije: Automatsko kočenje u slučaju nužde (AEB), „Prefill“ i pomoć pri kočenju. Uz poštovanje vozačevih želja, koji i dalje ima potpunu kontrolu nad vozilom, AEB aktivira kočenje u slučaju nužde kada se čini da je sudar neizbežan i da vozač neće uspeti da odreaguje, tako on sapravo predviđa reakciju. Funkcija „Prefill“, s druge strane, unapred aktivira sistem kočenja da bi omogućio brži odgovor i kada se aktivira automatsko kočenje u slučaju nužde i kada vozač koči. Pomoć pri kočenju, poslednja opcija, identifikuje vanredne situacije i, ukoliko je sudar neizbežan, sistem postaje osetljiviji, pozajmljujući snagu kočenju da bi sprečio skraćivanje u zaustavnoj razdaljini.

Cross, 4×4 i Trekking: različite terenske interpretacije modela Panda

Panda Cross je vrhunska verzija koja, zajedno sa modelima Panda 4x4 i Panda Trekking, čini ponudu gradskih terenaca koja je jedinstvena u svom segmentu. Tri duha koji nude različite interpretacije koncepta terenskog vozila, sposobni da odgovore na brojne zahteve upotrebe i pokretljivosti: od onih koji odaberu gradsku upotrebu, do onih koji žele „saputnika“ za izlete kao i za ektremnije avanture. Ono što sva tri modela imaju zajedničko je inovativni dizajn, napredna tehnologija dostupna svima i pametna rešenja da bi se pojednostavila i unapredila udobnost tokom vožnje.

Iznad svega, nagrađen prestižnom nagradom „Terensko vozilo 2012. godine“, Panda 4x4 je jedini gradski auto sa pogonom na četiri točka na tržištu i njegov naslednik je najbolje prodavano vozilo, koje je od 1983. godine do sada prodato u više od 500 000 jedinica, tri generacije i različite uspešne specijalne serije, kao što je nova Panda 4x4 Antartica, lansirana kreajem 2013. godine da proslavi 30. rođendan modela. Dostojan konkurent mnogo većim terenskim vozilima (istovremeno i skupljim), Panda 4x4 je opremljena sa sistemom menjača „torque on demand“, koji se aktivira automatski kada je potrebno i sistemom ESC (elektronska kontrola stabilnosti) zajedno sa funkcijom ELD (elektronsko blokiranje diferencijala) kao standardnom opremom. To je takođe i jedini auto koji nudi posebne 175/65 R15 84T „All Seasons“ gume koje poboljšavaju sposobnost vuče na površinama sa slabim prijanjanjem do 20% kao standardna oprema.

Kao veza između verzija 4x2 i 4x4, Fiat Panda trekking predstavlja tačku ulaska u svet Panda gradskih terenaca, kombinujući praktičnost kola sa 5 vrata koja imaju manje od 3,7 metara sa tipičnim terenskim izgledom modela Panda 4x4 i, jedinstveno u ovom segmentu, pametnu vuču na prednjim točkovima zahvaljujući tehnologiji „Traction+“. Inovativni sistem kontrole vuče poboljšava upravljenje vozilom na terenu sa slabim prijajanjem, garantujući odličan učinak pri startu i omogućava odličan terenski učinak. Dostupan sa 85 KS 0.9 TwinAir Turbo i 75 KS 1.3 MultiJet II kao standardnom opremom, „Traction+“ je stoga savršeno usaglašen sa Panda konceptom: automobil s kojim možete da radite šta želite. To je ono što čini model Panda Trekking odličnim rešenjem za one koji pretežno koriste svoja vozila u gradu, ali žele da putuju potpuno bezbedno na površinama sa lošijim prijanjanjem tokom svojih aktivnosti na otvorenom. 

FIAT

A.N.

Povezane teme

All Rights Reserved. | 2009 - 2024. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group