Polovni Renault Clio (98-05) - na šta obratiti pažnju

Renault Clio je supermini vozilo, koje je orginialno lansirano 1990, i trenutno je aktuelna četvrta generacija, počevši od 2012. Renault Clio ima veliki komercijalni uspeh i konstantno je jedan od najprodavanijih automobila u Evropi. Pripisuju mu se velike zasluge u povratku Renoove reputacije, koja je ozbiljno bila poljuljana tokom osamdesetih. Renault Clio je jedini automobil, pored VW Golfa koje je dva puta proglašavan za najbolji evropski auto godine, 1991 i 2006...

 

Kakav je polovni Renault Clio?

Kao i njegov sunarodnik Peugeto 206, Clio živi od svog izgleda. Daleko je od najboljih automobila u svojoj klasi, ali ukoliko vam se sviđa kako izgleda, sve ćete mu oprostiti. 

U većini slučajeva, njegove snage su i njegove slabosti. Lepe linije automobila, kompaktnost, koja mu olakšava provlačenje ukicama grada, sa druge strane znači da je kabina mala. Da situacija bude gora, ukoliko ste visoki, volan koji se podešava samo po visini i mekana sedišta, vam neće olakšati vožnju ovog automobila. 

Sa izuzetkom Renaltsport 172 verzije, Clio stavlja akcenat na udobnost. Vožnja je glatka, trap upija sve naravnine, što jedan deo vozača neće ceniti.

 

Za koji polovni Renault Clio da se odlučim?

Ovde pričamo o drugoj generaciji Clia koja je izašla 1998 i prizvodila (prodavala) se do 2005. Aprila 2001 godine, osveženi Renault Clio je predstavljen i to je najbolja verzija koju možete da kupite. Ima nekoliko modernig motora, ukljčujući i naš favorit 1.2 16v. Relativno jak motor, koji će izvući najbolje iz Clio-ve šasije, bez da je preoptereti. 

Po prvi put su uvedeni dCi dizeli i daleko su bolji od 1.9 dizala koje su zamenili. 

Kvalitet enterijera je takođe unapređen posle 2001, kao i standardna oprema. Četiri airbag-a, daljinsko zaključavanje i ABS su ušli u standardnu opremu, a klima, alu felne i CD plajer, se takođe mogu naći na većini modela. 

Izbor većine je Expression, jedan korak iznad Authentique modela i takođe je uveden 2001. Ima sunčani krov, CD plejer i podešavanje visine na vozačevom sedištu. Korak iznad je Dynamique koja dodaje alu felne, dok Privilege ima i klimu. Vrh ponude je Initiale koji ima 4 električna podizača prozora i krovni prozor sa električnim pogonom. 

 

Da li su visoki troškovi održavanja za Renault Clio?

Možete da očekujete ekonomičnost od Renault Clia, osim Renaultsport modela, a posebna efikasnost je evidentna kod modela posle 2001. Motori 1.2 i 1.4 daju 5.88 L/100km, a verzija 1.6 je malo iznad toga.

Za najnižu potrošnju izaberite 1.5dCi dizel, koji je došao apria 2001. Oficijalna informacija o potrošnji je 3.58 L/100km, što je skoro 1,4 manje od 1,9 dizela koji su bili u upotrebi pre 2001.

Što se tiče održavanja, iako se Renault Clio retko kvari, kada se to desi, popravka neće biti jeftina, pogotovu ako se poredi sa konkurentima Ford Fiesta i Peugeot 206. Za utehu, Renoovi servisi su među jeftinijima. 

 

Na šta obratiti pažnju kod polovnog Renault Clio automobila?

Clio nije najpouzdaniji supermini ikada, ali poslednjih godina se ustalio kao jedan od najpouzdanijih Renault modela u svim istraživanjima. 

Većina problema koja se javlja i koja mu donekle obara reputaciju na ispitivanjima su problemi sa motorom, koji su najčešći kod ovog automobila. 

Pored motora, delovi na koje treba obratiti pažnju su suspenzija, kočnice i elektrika. Takođe, ukoliko se odlučite za automatik, proverite ga. 

Tokom proizvodnog veka, povučeno je par hiljada primeraka, uglanom zbog problema sa kočnicama. Najveće povlačenje je bilo 1998 i 1999 zbog problema sa sajlom gasa. Takođe, Renault je ponudio svim vlasnicima Renault Clio-a, besplatnu proveru brave haube, jer se dešavalo da se otvori tokom vožnje. 

Uitsci korisnika su mešoviti. Dosta je onih koji su zadovoljni ovim automobilom, ali i onih koji prijavljuju probleme od preglasnog automobila, lupanja na krovnom prozoru i loše usluge Renaultovih servisa.

 

ZA: Najbolji enterijer koji do tada napravljen, odlično upravljanje, niska cena, odlični motori

PROTIV : Slabiji od konkurencije i sa manjom kabinom

REZIME : Solidan izgled i mala potrošnja su mu glavni aduti

 

ODLUČITE SE ZA : 1.2 16v Expression

IZBEGAVAJTE : 1.9 dizele, pre 2001.

Povezane teme

All Rights Reserved. | 2009 - 2024. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group