Polovni Alfa Romeo 147 - na šta obratiti pažnju

Polovni Alfa Romeo 147  - na šta obratiti pažnju
Polovni Alfa Romeo 147  - na šta obratiti pažnju
Polovni Alfa Romeo 147  - na šta obratiti pažnju
Polovni Alfa Romeo 147  - na šta obratiti pažnju
Polovni Alfa Romeo 147  - na šta obratiti pažnju

Alfa Romeo 147 (Type 937) je kompaktni automobil koji je proizvodio intalijanski Alfa Romeo od 1999-2000 do 2010 godine. Godine 2001. je izabran za evropski auto godine, ispred Ford Mondea i Toyote Prius...

 

Lansiran je na Turin sajmu kao zamena za 145/146 hečbekove i baziran je na modelu 156. Bio je dostupan u više benzinskih i dizel verzija, što ćemo proći dalje u tekstu.

Alfa Romeo 147 je bio u proizvodnji 10 godina, što ga je činilo jednim od najstarijih malih automobila koji se prodavao u Evropi u trenutku kada ga je zamenila Alfa Romeo Giulietta. Oko 580.000 primeraka Alfa Romeo 147 je napravljeno. 

 

Kakav je Alfa Romeo 147?

Odlični motori i fantastično upravljanje govore da je 147 dizajniran kao sportski automobil, ali u ekstremnim situacijama gde Golf GTI i BMW serije 1 drže sve pod kontrolom, Alfa Romeo 147 pokazuje slabosti.

Da, može da skreće kao sportski automobil i izgleda tako i spolja i iznutra, ali mu dosta fali da bi se digao na nivo GTI-a... Enterijer je urađen daleko bolje nego kod starijih Alfa, ali je ipak prostor u kabini mali, a isto važi i za prtljažnik. 

Redizajnirana verzija (posle 2005) je promenila crte prednjeg dela i dodala nove pakete opreme, ali su izmene toliko sitne da biste morali da parkirate dva modela jedan pored drugog, da bi ih primetili. 

Alfa Romeo 147 je dobio samo 3 zvezdice na testiranju bezbednosti (NCAP), što je veoma loš rezultat sa obzirom da rivali imaju po 4, ili 5. 

 

Za koji polovni Alfa Romeo 147 da se odlučim?

Svi motori su dobri i jaki, a oprema je u svim modelima bogata. 

Motor 1.6 je najmanji u ovom modelu, ali i dalje radi dobar posao, dok je 2.0 već ozbiljnija opcija. Veći motor dolazi i sa opcijom poluautomatskog menjača, koji radi dobro, ali nije previše pouzdan. 

Benzinac 3.2 V6 GTA je vrhunac ponude sa 250ks, ali ne možemo da ga preporučim, što zbog potrošnje, što zbog toga što je to previše snage za ovako lagan automobil.

Tu je i par dobrih dizel motora 1.9 sa 115ks i 140ks. Sa obzirom da je Alfa Romeo 147 sportski autombil, odlučili bismo se za jaču verziju.

Takođe, imate izbor između troje i petoro vrata, sami odlučite šta vam više odgovara.

 

Da li su visoki troškovi održavanja za Alfa Romeo 147?

Polovni Alfa Romeo 147 je relativno jeftin za kupiti. Cene su im drastično padale u prve tri godine nakon proizvodnje i bili su daleko jeftinji od kupovne cene. 

Ipak, troškovi održavanja su, kao kod većina italijanskih vozila, visoki. Servis je skup kao kod BMW-a, ili Mercedes-a, a neki rezervni delovi su daleko skuplji nego što biste očekivali. Da stvar bude gora, dosta rutinskih servisa je toliko komplikovano da diže i cene servisa. 

Dizeli dolaze sa 4.9 L/100km. Oficijalne cifre za 1.6 benzinac su 6.92 L/100km i za 2.0 7.59 L/100km. Ova potrošnja je pristojna, ali dosta vlasnika se žalilo da je daleko od prave potrošnje.


Na šta obratiti pažnju kod polovnog Alfa Romeo 147?

Nema nekog pravila kod polovnih Alfa Romeo 147 automobila. Neki primerci će dolaziti kao veoma pouzdani, da vlasnik neće morati ni sijacilu fara da zameni, dok će drugi biti u servisu barem jednom mesečno. 

Česte su pritužbe na visoke cene servisa ("kao kod Mercedesa"), dok će popravka suspenzije biti ono što će vam izvući najviše novca iz džepa, a nije redak kvar. 

Detalj na koji treba posebno obratiti pažnju su kaiševi. Preporučuje se da se menjaju na 50 000km, ili svake 4 godine, šta god dođe ranije. Poznat je problem sa pucanjem istih, što dovodi do velikih kvarova na motoru. Pametno zameniti ih čim kupite polovni Alfa Romeo 147. 

Alfa Romeo je kompanija koja je dugo vukla za sobom reputaciju problematične. Model 147 je pomak u dobrom smeru, ali i dalje daleko od savršenog. 

 

ZA: Najbolji enterijer koji do tada napravljen, odlično upravljanje, niska cena, odlični motori

PROTIV : Malo prostora, nepouzdanost

REZIME : Odlično izgleda, uživanje u vožnji, ali su troškovi preveliki za ovakav automobil

 

ODLUČITE SE ZA : 2.0 TS 5dr

IZBEGAVAJTE : 3.2 V6 GTA

Više o brendu
 
 
Kupite  BMW i535 1988

Kupite BMW i535 1988

Ima nešto posebno u BMW automobilima iz devedesetih, sa svojim jedinstvenim oblikom koji uvek privuče pogled...

Polovna Honda Civic (06-12)  - na šta obratiti pažnju i gde kupiti

Polovna Honda Civic (06-12) - na šta obratiti pažnju i gde kupiti

Honda Civic je iz subcompact linije prešla u comapt liniju. Zajedno sa Accordom i Prelude-om činio je Hondinu ponudu toko devedesetih. Kroz nekoliko generacija koje su

Polovna Ford Fiesta (02-08) - na šta obratiti pažnju i gde kupiti

Polovna Ford Fiesta (02-08) - na šta obratiti pažnju i gde kupiti

Ford Fiesta je supermini automobil koji proizvodi Ford još od 1976. godine, a sada je aktuelna šesta generacija ovog modela. Fiesta se proizvodila u Evropi, Americi, Ar

Polovni Toyota Yaris (06-11) -  na šta obratiti pažnju

Polovni Toyota Yaris (06-11) - na šta obratiti pažnju

Toyota Yaris je kompakt automobil koji je Toyota počela da proizvodi 1999. godina, a zamenio je model Starlet. Između 1999. i 2005. neka tržište su dobijala ove autom

Polovni Hyundai i30 (07-12) -  na šta obratiti pažnju

Polovni Hyundai i30 (07-12) - na šta obratiti pažnju

Hyundai i30 je mali porodični automobil, koji proizvodi Južna Koreja od 2007. godine. Model i30 deli platformu sa Kia Ceed modelom, dostupan je sa troje vrata, petoro v

Polovna Opel Astra (98-12) - na šta obratiti pažnju i gde kupiti

Polovna Opel Astra (98-12) - na šta obratiti pažnju i gde kupiti

Opel Astra (latinski Zvezde), je mali porodični automobil, iz c segmenta, koji se pravi od 1991. Nazvan je Vauxhall Astra u Britaniji, kao i Buick Excelle XT u Kini. U A

Polovni BMW X5 (07-13) -  na šta obratiti pažnju i gde kupiti

Polovni BMW X5 (07-13) - na šta obratiti pažnju i gde kupiti

BMW X5 je SUV, Sport Utilitiy Vechile, ili J-segment u Evropi. Prva generacija X5, sa oznakom šasije E53 je debitovala 1999. To je bio prvi SUV iz kompanije BMW, koji je

Polovni Volkswagen Passat -  na šta obratiti pažnju i gde kupiti

Polovni Volkswagen Passat - na šta obratiti pažnju i gde kupiti

Volkswagen Passat je veliki porodični automobil koji proizvodi nemački proizvođač Volkswagen još od 1973. kroz 6 generacija. Nalazio se između modela Jetta i Phaeto

učitaj još sadržaja
lll
lll
X