Polovni Alfa Romeo 147 - na šta obratiti pažnju

Alfa Romeo 147 (Type 937) je kompaktni automobil koji je proizvodio intalijanski Alfa Romeo od 1999-2000 do 2010 godine. Godine 2001. je izabran za evropski auto godine, ispred Ford Mondea i Toyote Prius...

 

Lansiran je na Turin sajmu kao zamena za 145/146 hečbekove i baziran je na modelu 156. Bio je dostupan u više benzinskih i dizel verzija, što ćemo proći dalje u tekstu.

Alfa Romeo 147 je bio u proizvodnji 10 godina, što ga je činilo jednim od najstarijih malih automobila koji se prodavao u Evropi u trenutku kada ga je zamenila Alfa Romeo Giulietta. Oko 580.000 primeraka Alfa Romeo 147 je napravljeno. 

 

Kakav je Alfa Romeo 147?

Odlični motori i fantastično upravljanje govore da je 147 dizajniran kao sportski automobil, ali u ekstremnim situacijama kada se poredi 147 Corse i gde Golf GTI i BMW serije 1 drže sve pod kontrolom, Alfa Romeo 147 pokazuje slabosti.

Da, može da skreće kao sportski automobil i izgleda tako i spolja i iznutra. Enterijer je urađen daleko bolje nego kod starijih Alfi, ali je ipak prostor u kabini mali, a isto važi i za prtljažnik. 

Redizajnirana verzija (posle 2005) je promenila crte prednjeg dela i dodala nove pakete opreme, ali su izmene toliko sitne da biste morali da parkirate dva modela jedan pored drugog, da bi ih primetili. 

Alfa Romeo 147 je dobio samo 3 zvezdice na testiranju bezbednosti (NCAP), što je veoma loš rezultat sa obzirom da rivali imaju po 4, ili 5. 

 

Za koji polovni Alfa Romeo 147 da se odlučim?

Svi motori su dobri i jaki, a oprema je u svim modelima bogata. 

Motor 1.6 je najmanji u ovom modelu, ali i dalje radi dobar posao, dok je 2.0 već ozbiljnija opcija. Veći motor dolazi i sa opcijom poluautomatskog menjača, koji radi dobro, ali nije previše pouzdan. 

Benzinac 3.2 V6 GTA je vrhunac ponude sa 250ks, ali ne možemo da ga preporučim, što zbog potrošnje, što zbog toga što je to previše snage za ovako lagan automobil.

Tu je i par dobrih dizel motora 1.9 sa 115ks i 140ks. Sa obzirom da je Alfa Romeo 147 sportski autombil, odlučili bismo se za jaču verziju. JTD motor je jedan od najboljih dizela koji su izašli iz italijanskih fabrika i njegova pouzdanost vas sigurno neće izneveriti.

Takođe, imate izbor između troje i petoro vrata, sami odlučite šta vam više odgovara.

 

Da li su visoki troškovi održavanja za Alfa Romeo 147?

Polovni Alfa Romeo 147 je relativno jeftin za kupiti. Cene su im drastično padale u prve tri godine nakon proizvodnje i bili su daleko jeftinji od kupovne cene. 

Ipak, troškovi održavanja su, kao kod većina italijanskih vozila, visoki pomislili biste, ali ne. Alfa Romeo je iznenađujuće jeftin za održavanje, pogotovu ako se odlučite za dobar primerak koji ne zahteva puno popravki. Mali servis košta ispod 10 000RSD sa zamenom ulja i svih filtera.   Dosta rutinskih servisa je komplikovano, pa neki majstori izbegavaju da rade Alfe, ali lako ćete naći dobar i pouzdan servis. 

Dizeli dolaze sa 4.9 L/100km. Oficijalne cifre za 1.6 benzinac su 6.92 L/100km i za 2.0 7.59 L/100km. Ova potrošnja je pristojna, ali dosta vlasnika se žalilo da je daleko od prave potrošnje.


Na šta obratiti pažnju kod polovnog Alfa Romeo 147?

Nema nekog pravila kod polovnih Alfa Romeo 147 automobila. Neki primerci će dolaziti kao veoma pouzdani, da vlasnik neće morati ni sijalicu fara da zameni, dok će drugi biti u servisu barem jednom mesečno. 

Česte su pritužbe na visoke cene servisa ("kao kod Mercedesa"), što nije istina, barem kod nas, dok će popravka suspenzije biti ono što će vam izvući najviše novca iz džepa, a nije redak kvar. 

Detalj na koji treba posebno obratiti pažnju su kaiševi. Preporučuje se da se menjaju na 50 000km, ili svake 4 godine, šta god dođe ranije. Poznat je problem sa pucanjem istih, što dovodi do velikih kvarova na motoru. Pametno zameniti ih čim kupite polovni Alfa Romeo 147. 

Alfa Romeo je kompanija koja je dugo vukla za sobom reputaciju problematične. Model 147 je pomak u dobrom smeru, ali i dalje daleko od savršenog. 

 

ZA: Najbolji enterijer koji do tada napravljen, odlično upravljanje, niska cena, odlični motori

PROTIV : Malo prostora, nepouzdanost

REZIME : Odlično izgleda, uživanje u vožnji, pouzdani motori

 

ODLUČITE SE ZA : 1.9 JTD

IZBEGAVAJTE : 3.2 V6 GTA

Više o brendu
 
 
Gemballa Mirage GT  traži vlasnika

Gemballa Mirage GT traži vlasnika

Verovatno nemate često priliku da u oglasima vidite Carrera GT model, a još manje njenog jačeg brata, Gemballa model...

Maserati VC12  na prodaju

Maserati VC12 na prodaju

Maserati VC12 Versione Corse je definitivno jedan od najređih i najlepših automobila ovog brenda...

1961 Ferrari 250 GT California  na prodaju

1961 Ferrari 250 GT California na prodaju

RM Sotheby je objavio nove automobile koje će ponuditi na Villa Erba aukciji koja se održava tokom Concorso d’Eleganza Villa d’Este koji počinje 23eg maja...

Jedan od 57:  BMW Alpina B12

Jedan od 57: BMW Alpina B12

Za fanove BMW-a, a pogotovu fanove E31, nema veće fantazije...

Mercedes 190E Limited Edition  kao nov

Mercedes 190E Limited Edition kao nov

Serija W201, ili 190E, je bio prvi pravi pokušaj Mercedesa da napravi kompaktnu limuzinu i jedan od najlepših automobila ove nemačke kompanije do danas...

1982 Mercedes  300SD kao nov

1982 Mercedes 300SD kao nov

Ovaj Mercedes iz 1982. godine model 300SD izgleda isto kao što je izgledao u junu 1982. kada ga je Sam Mawani preuzeo u Alberti, Kanada...

Maybach 57S Xenatec Coupe  na prodaju!

Maybach 57S Xenatec Coupe na prodaju!

Ovako izgleda polovni automobil sa cenom od 739,072€, što je čak i povoljno...

Prodaje  se prvi i poslednji M3 kabriolet

Prodaje se prvi i poslednji M3 kabriolet

Pronalaženje pristojnog, originalnog E30 BMW M3 kupea nije lak posao danas, a da ne pominjemo kabriolet verziju...

učitaj još sadržaja
MM BP L1
MM BP R1
X