Polovni Alfa Romeo 147 - na šta obratiti pažnju

Polovni Alfa Romeo 147  - na šta obratiti pažnju
Polovni Alfa Romeo 147  - na šta obratiti pažnju
Polovni Alfa Romeo 147  - na šta obratiti pažnju
Polovni Alfa Romeo 147  - na šta obratiti pažnju
Polovni Alfa Romeo 147  - na šta obratiti pažnju

Alfa Romeo 147 (Type 937) je kompaktni automobil koji je proizvodio intalijanski Alfa Romeo od 1999-2000 do 2010 godine. Godine 2001. je izabran za evropski auto godine, ispred Ford Mondea i Toyote Prius...

 

Lansiran je na Turin sajmu kao zamena za 145/146 hečbekove i baziran je na modelu 156. Bio je dostupan u više benzinskih i dizel verzija, što ćemo proći dalje u tekstu.

Alfa Romeo 147 je bio u proizvodnji 10 godina, što ga je činilo jednim od najstarijih malih automobila koji se prodavao u Evropi u trenutku kada ga je zamenila Alfa Romeo Giulietta. Oko 580.000 primeraka Alfa Romeo 147 je napravljeno. 

 

Kakav je Alfa Romeo 147?

Odlični motori i fantastično upravljanje govore da je 147 dizajniran kao sportski automobil, ali u ekstremnim situacijama gde Golf GTI i BMW serije 1 drže sve pod kontrolom, Alfa Romeo 147 pokazuje slabosti.

Da, može da skreće kao sportski automobil i izgleda tako i spolja i iznutra, ali mu dosta fali da bi se digao na nivo GTI-a... Enterijer je urađen daleko bolje nego kod starijih Alfa, ali je ipak prostor u kabini mali, a isto važi i za prtljažnik. 

Redizajnirana verzija (posle 2005) je promenila crte prednjeg dela i dodala nove pakete opreme, ali su izmene toliko sitne da biste morali da parkirate dva modela jedan pored drugog, da bi ih primetili. 

Alfa Romeo 147 je dobio samo 3 zvezdice na testiranju bezbednosti (NCAP), što je veoma loš rezultat sa obzirom da rivali imaju po 4, ili 5. 

 

Za koji polovni Alfa Romeo 147 da se odlučim?

Svi motori su dobri i jaki, a oprema je u svim modelima bogata. 

Motor 1.6 je najmanji u ovom modelu, ali i dalje radi dobar posao, dok je 2.0 već ozbiljnija opcija. Veći motor dolazi i sa opcijom poluautomatskog menjača, koji radi dobro, ali nije previše pouzdan. 

Benzinac 3.2 V6 GTA je vrhunac ponude sa 250ks, ali ne možemo da ga preporučim, što zbog potrošnje, što zbog toga što je to previše snage za ovako lagan automobil.

Tu je i par dobrih dizel motora 1.9 sa 115ks i 140ks. Sa obzirom da je Alfa Romeo 147 sportski autombil, odlučili bismo se za jaču verziju.

Takođe, imate izbor između troje i petoro vrata, sami odlučite šta vam više odgovara.

 

Da li su visoki troškovi održavanja za Alfa Romeo 147?

Polovni Alfa Romeo 147 je relativno jeftin za kupiti. Cene su im drastično padale u prve tri godine nakon proizvodnje i bili su daleko jeftinji od kupovne cene. 

Ipak, troškovi održavanja su, kao kod većina italijanskih vozila, visoki. Servis je skup kao kod BMW-a, ili Mercedes-a, a neki rezervni delovi su daleko skuplji nego što biste očekivali. Da stvar bude gora, dosta rutinskih servisa je toliko komplikovano da diže i cene servisa. 

Dizeli dolaze sa 4.9 L/100km. Oficijalne cifre za 1.6 benzinac su 6.92 L/100km i za 2.0 7.59 L/100km. Ova potrošnja je pristojna, ali dosta vlasnika se žalilo da je daleko od prave potrošnje.


Na šta obratiti pažnju kod polovnog Alfa Romeo 147?

Nema nekog pravila kod polovnih Alfa Romeo 147 automobila. Neki primerci će dolaziti kao veoma pouzdani, da vlasnik neće morati ni sijacilu fara da zameni, dok će drugi biti u servisu barem jednom mesečno. 

Česte su pritužbe na visoke cene servisa ("kao kod Mercedesa"), dok će popravka suspenzije biti ono što će vam izvući najviše novca iz džepa, a nije redak kvar. 

Detalj na koji treba posebno obratiti pažnju su kaiševi. Preporučuje se da se menjaju na 50 000km, ili svake 4 godine, šta god dođe ranije. Poznat je problem sa pucanjem istih, što dovodi do velikih kvarova na motoru. Pametno zameniti ih čim kupite polovni Alfa Romeo 147. 

Alfa Romeo je kompanija koja je dugo vukla za sobom reputaciju problematične. Model 147 je pomak u dobrom smeru, ali i dalje daleko od savršenog. 

 

ZA: Najbolji enterijer koji do tada napravljen, odlično upravljanje, niska cena, odlični motori

PROTIV : Malo prostora, nepouzdanost

REZIME : Odlično izgleda, uživanje u vožnji, ali su troškovi preveliki za ovakav automobil

 

ODLUČITE SE ZA : 2.0 TS 5dr

IZBEGAVAJTE : 3.2 V6 GTA

Više o brendu
 
 
Nova  1990 Toyota Supra  na prodaju!

Nova 1990 Toyota Supra na prodaju!

Koliko puta ste do sada videli japanski sportski kupe iz devedesetih koji se prodaje potpuno nov? Upravo tako...

Pogledajte  Alpina B12 5.7 Coupe

Pogledajte Alpina B12 5.7 Coupe

BMW 850CSi edicija M je retka zverka i samo 1510 primeraka je napravljeno između 1992. i 1996, ali Alpina verzija ovog automobila, nazvana B12 5.7 Coupe (ne treba je pom

1953 Maserati A6 GCS  pobedio na Goodwoodu

1953 Maserati A6 GCS pobedio na Goodwoodu

Ako mislite da ste se već odlučili koji je po vama najlepši sportski automobil svih vremena, pogledajte ovaj model, pa razmislite ponovo...

Prodaje se blindirani  1989 ZIL-41052

Prodaje se blindirani 1989 ZIL-41052

Ako ste nostalgični za automobilima iz Sovjetskog vremena, onda je ova predsednička limuzina iz 1989. ZIL-41052 prava za vas...

Prvi  Countach prodat za milion

Prvi Countach prodat za milion

Lamborghini Countach je tako radikalan i prepoznatljiv da je neverovatno da prvi modeli ne koštaju po nekoliko miliona, ali izgleda da su cene krenule u tom pravcu, a pr

Kupite  1991 BMW 318i

Kupite 1991 BMW 318i

Kažu za BMW 320is E30 sa 189ks 2.0 atmosferskim motorom da je bio "jeftini" M3, šta je onda bio 318i...

Šta biste izabrali:  DeTomaso Pantera ili SEMA Showstopper

Šta biste izabrali: DeTomaso Pantera ili SEMA Showstopper

DeTomaso Pantera iz 1970. je automobil za koji svi znaju, mogu da vam objasne kako izgleda, većina će znati da je unutra Fordov V8 i da ima italijanske korene, ali retk

1992 Acura NSX  na prodaju

1992 Acura NSX na prodaju

Koliko god puta da naletimo na skoro nove primerke autombila koji su starti po nekoliko decenija, ono što nas uvek iznenadi je kako su se vlasnici ovih automobila suzdr

učitaj još sadržaja
MoveM_L
MoveM_R
X