Najmoćniji koncepti superautomobila koji nikada nisu stigli u proizvodnju

Superautomobili su daleko više od običnih mašina koje razvijaju velike brzine, ovi modeli podižu čitav brend na viši nivo kako u očima obožavalca, tako i kritike, razvijajući požudu u našim umovima...

Ponekada, predivni i jako interesantni superautomobili nažalost i ne stignu do proizvodne trake kako bi dostigli ove ciljeve, a danas želimo da podelimo tri najikoničnija modela koja nikada nisu ušla u proizvodnju.

Fotografija koju vidite na vrhu predstavlja najbolji primer ovakvih nesrećnih okolnosti i na njoj se nalazi brutalni Ford GT90 koji je prema navodima trebalo da izbije proizvođaču tri miliona dolara iz džepa kako bi bio kreiran, tako da je pao u zapećak i zaboravljen je zauvek. Umesto toga on je služio više kao demonstracija onoga što bi Ford potencijalno mogao izvesti kada bi to želeo i imao računicu. Rezultat ovog koncepta predstavlja automobil koji je izuzetno upadljivog izgleda i poseduje kvad turbo V12 agregat ispod zadnjeg poklopca.

Naravno, nije samo Ford zadužen za neke od najneverovatnijih mašina koje nisu ugledale svetlost dana, zbog toga što je drugi američki proizvođač Shelby kreirao u jednom momentu surovi GR-1 superautomobil. Kao pravi duhovni naslednik Shelby Daytona modela, ovaj niski superautomobil koji svoju inspiraciju duguje prekookeanskim lepotanima poseduje brojne delove Ford GT modela, ali za motivaciju koristi 6,4 litara veliki V10 agregat.

Neočekivani i neostvarni superautomobili preko okeana otelotvoreni su i u pokušaju stvaranja Chrysler ME Four-Twelve modela, koji je takođe koristio kvad turbo postavku V12 motora. Da je ovaj model kreiran, on bi u potpunosti promenio pogled na ovaj slavni brend koji su ljudi do tada imali i koji se nažalost do danas nije promenio. Ovaj lepotan nije ugledao proizvodnu traku u planiranoj ograničenoj seriji, dok pojedine glasine navode da je on bio brži od Mercedes-McLaren SLR jedinice iz svog vremena, ali kompaniji Chrysler delimično i zbog toga nije bilo dozvoljeno da ga kreira.

Ovde u Evropi stvari su se uglavnom odvijale po planu u ovom segmentu, ali i kod nas postoje pojedini izuzeci posebno kod brendova koji su poznati po kreiranju superautomobila. Jedan od njih jeste i koncept Lamborghini Miura modela koji je trebalo da predstavlja vraćanje kuće razjarenog bika njenim korenima, ali umesto toga brend se zarekao da nikada neće stvarati tribut automobile i godinama kasnije izbacio je daleko manje privlačan Countach.

Međutim, tu su i oni brendovi koji su poznatiji kao ’mejnstrim’, komercijalni proizvođači, sa kompanijom Volkswagen i njenim W12 Nardo modelom kao najboljim primerom. Nalik Chrysler kompaniji, nemački brend deluje kao da je zadužen za pružanje uvida obožavaocima u svoje interesantne koncepte, samo kako bi na kraju obustavio sve i izbacio sve planove iz svoje glave, tako da uprkos brojnim obaranjima rekorda trkačkih staza, W12 Nardo nažalost nikada nije stigao do proizvodnje.

N.Đ.

Povezane teme

All Rights Reserved. | 2009 - 2024. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group