Mercedes-Benz koncept X-Klasa

Više slika

Više slika

Prvi pogled na novi pik-ap koji nosi trokraku zvezdu...

Novim konceptom X-Klase, Mercedes-Benz Vans u Stokholmu pruža konkretan pogled na svoj novi pik-ap. Prvi pik-appremiumklaseće spojiti najbolje od dva sveta. Mercedes-Benz je to impresivno prikazao sa dve varijante dizajna svog koncept vozila. Koncept X-Klasemoćni avanturista ilustruje da će buduća X-Klasa posedovati sve prednosti klasičnog pik-apa – izdržljivost, funkcionalnost, snagu i off-road sposobnosti. Koncept X-Klasamoderniistraživač odlazi korak dalje i pokazuje ono što će odlikovati pik-ap koji nosi Mercedesovuzvezdu.X-Klasaće biti pravi Mercedes, od prepoznatljivog dizajna brendai komfora, do dinamike vožnje i bezbednosti. Tako će Mercedes-Benz postati prvi proizvođač iz premiumklase koji odgovara na promene potreba kupaca u globalnom segmentupik-apova srednje veličine i učiniće izdržljivi jednotonski pik-ap sa pet sedišta prvim koji je privlačan kao vozilo za urbanistil života i kao porodično vozilo.

Pik-apomće Mercedes-Benz Vans proširiti proizvodni program sa četiri modela ove serije. Istovremeno će brend koji nosi trokraku zvezdu postati prvi premium proizvođač koji zauzima obećavajuće tržište pik-apovasrednje veličine. Daimler AG će u nove modele ove serije do njihovog pojavljivanja na tržištuinvestirati visoke devetocifrenesume (u evrima).

Na tržištu će se pojaviti krajem 2017. pod imenom Mercedes-Benz X-Klasa. Ključna tržišta će biti Argentina, Brazil, Južna Afrika i Evropa.

Dr DieterZetsche, predsednik Upravnog odbora Daimler AG i direktor Mercedes-Benz Automobila kaže: „Sa Mercedes-Benz pik-apom zatvaramo jednu od poslednjih praznina u našem portfoliju. Naš cilj: hoćemo da ponudimo kupcima vozilo koje odgovara njihovim specifičnim potrebama. X-Klasaćepostaviti novi standard u rastućem segmentu vozila.”

„Otvorićemo i promeniti segment pik-apova srednje veličine – prvim pravim premiumpik-apom na svetu, za urbani stil života”, kaže VolkerMornhinweg, director Mercedes-Benz Vans. „Naša buduća X-Klasaće biti pik-ap koji nepoznaje kompromise. Rešetkasta šasija, šestocilndrični motor velikog obrtnog momenta i stalni pogon na sva četiri točka su po nama obavezni. Kao dodatak, mi donosimo bezbednost, komfor, agilnost i upečatljiv dizajn – drugim rečima, sve ono što odlikuje vozila koja nose Mercedesovu zvezdu. Tako ćemo privući nove kupce koji ranije nisu pomišljali da imaju pik-ap.”

Menjanje segmenta: Mercedes-Benz, prvi premium proizvođačpik-apa

Širom sveta se tržište pik-apova srednje veličine radikalno menja. Prošlo je vreme kada su se oni kupovali kao „radni konji”, odnosno isključivo kao vozila za rad. Umesto toga, postali su sve popularniji kao svestrana vozila za istovremeno privatnu i komercijalnu upotrebu i kao vozila isključivo za privatnu upotrebu. Procenat pik-apova za privatnu upotrebu već godinama stabilno raste. Samim tim, kao dominantan stil karoserije se izdvojio „doublecab”, jer nudi smeštaj za pet osoba. Sve više privatnih i komercijalnih korisnika traži vozila s karakteristikama i udobnošću putničkog vozila. Sličan razvoj događaja se desio u segmentu terenskih vozila pre oko 20 godina. Još tada je Mercedes-Benz bio prvi proizvođač iz premiumklasekoji je proizveo SUV vozilo, M-Klasu i u potpunosti redefinisaooff-road segment– sa uspehom koji i danas traje.

„Varijante dizajna koncepta X-Klase predstavljaju upečatljiv idiom dizajna brenda naših SUV-ova na najizražajniji način i objedinjuju dihotomiju naše dizajnerske filozofije: oni su i vatreni i hladni”, kaže GordenWagener, direktor dizajna u Daimler AG. „Svojim progresivnim dizajnom moćni avanturista izražava opuštenu savremenost i želju za avanturom, dok moderniistraživač s druge strane, koristi čiste emocije da bi dočarao opipljivo iskustvo moderne lepote.”

Koncept X-Klaseelegantni istraživač: progresivni dizajn sa SUV izgledom

Koncept X-Klaseelegantni istraživač, ofarban u elegantnu metalikbelu boju, impresivno demonstrira kako će Mercedes-Benzovpik-apizražavati odlučan modni stav u svom segmentu, kao i u urbanom okruženju. Kontrast emotivno izazovnog, a ipak najčistijeg površinskog izgleda („vatrenog”) i tehnički preciznih i inovativnih detalja („hladnih”), reprezentuje dizajnersku filozofiju Mercedes-Benza. Sportski dizajn daje koncept vozilu upečatljivu i dinamičnu pojavu. Prepoznatljiv prednji kraj predstavlja evoluciju zaštitnog lica SUVbrenda – uz još masivniji poklopac motora i svetla koja se pružaju duboko u krila. Klasični prednji spojler SUV-a i veoma široki lukovi točkova naglašavaju osećaj širine i daju vozilu još samouvereniji stav na putu. Istovremeno, prednja maska sa jednom lajsnom i centralno postavljenom Mercedesovomzvezdom daje lice elegantnih Mercedes-Benz kupea.

Prošireni prednji i zadnji lukovi točkova pružaju mesto za široke i velike guma/točak kombinacije za tešku terensku upotrebu. 22-inčni točkovi od lakihlegura sa kontrastnom hromiranom završnom obradomu antracit boji daju konceptu X-Klasemoderniistraživač uzvišen i superioran stav. Bočni pragovi su integrisani u karoseriju i naglašavaju sportski izvajano telo. U zavisnosti od ugla pod kojim se prelama svetlo, farba koja je osmišljena specijalno za ovaj koncept auta dajeovom urbanom pik-apuizgled koji njegovom sportskom profilu daje još snažniji emotivni efekat.

Izuzetno kratak prednji prepust i veoma dugačak zadnji, kao i dve duge linije koje se protežu duž stranica pojačavaju fokus na dinamičnim voznim osobinama. Zadnji kraj oba konceptna auta na donjoj ivici nosi prepoznatljiv hromirani sportski ukras kao SUV, a kao jedinstvenu odliku, kontinualno LED zadnje svetlo u zadnjim vratima, okruženo tankom hromiranom lajsnom. To izražava jedinstven karakter budućeg pik-apa.

Moderan enterijer sa velikom udobnošću rukovanja i prikaza

Enterijer koncepta X-Klasemoderni istraživačpodjednako je emocionalni i modni stav – okarakterisan intrigantnim kontrastom toplih i hladnih boja, kao i visoko kvalitetnim materijalima. Svet boja i materijala prevodi Mercedes-Benzovu filozofiju senzualne čistoće. Senzualan dodir i osećaj prirodne smeđenubuk kože na sedištima pruža osećaj udobnosti. Ta topla boja, koja se takođe može naći ina instrument tabli, kombinovana je sa hladnom belom veštačkom kožom. Delovi table presvučeni furnirom od dimljene hrastovine su u kontrastu sa detaljima od četkanog i poliranog aluminijuma. Svet modernog luksuza je izraženu stilu visoke mode.

Moderna crta je pojačana okruglim otvorima za ventilaciju, samostojećim centralnim displejom visoke rezolucije, kao i centralnim kontrolerom i multifunkcionalnimekranom osetljivim na dodir. Slično kao i kod smartfona, sve telematske funkcije se mogu kontrolisati preko ekrana osetljivog na dodir korišćenjem pokreta ili unošenjem slova i znakova. Mercedes-Benz tako predstavlja koncept najmodernije kontrole i prikazivanja u segmentu pik-apova srednje veličine. Istovremeno, sačuvane su karakteristike i funkcionalnosti tipične za segment pik-apova, kao što je ručna kočnica na centralnoj konzoli.

Koncept X-KLASAmoćni avanturista: redefinisanje izdržljivosti

Upotpunjujući koncept X-Klaseelegantnog istraživača, drugo koncept vozilo se fokusira na klasične osobine pik-apa. Koncept X-Klasemoćni avanturistasvojom limunžutom bojom izražava čvrstinu, izdržljivost i terenske mogućnosti. Kao rezultat, ovaj koncept impresivno podvlači činjenicu da će budući Mercedes-Benzov pik-ap kombinovati komfor i stil sa osnovnim vrlinama ove kategorije vozila.

Koncept X-Klasemoćni avanturistagleda na sve s visine od 1,90 metara. Velike gume veličine 35x11,50, ogroman klirens i sportski dizajn čak i na prvi pogled izazivaju poštovanje. Prepoznatljiva SUV maska brenda, sa dve lajsne, prednji i zadnji štitnik podvozja, štitnici krila i mat ugljeničništitnici lukova dodatno podvlače superiornu terensku estetiku. Električno vitlo napred i metalna kuka nazad su dalji pokazatelji čvrstine i snage budućeg pik-apa.

Svojim progresivnim dizajnom koncept vozilo odiše nezavisnošću i žudnjom za avanturom u njenoj najčistijoj formi. Taj osećaj se nastavlja i u enterijeru. Mat ugljeničnielementi na eksterijeru i u enterijeru, površine od četkanog metala i odvažna kombinacija boja daju vozilu osećaj snage. Eksterijer boje limuna savršeno se uklapa u naglašene detalje unutrašnjosti. Boja i izbor materijala podvlače pustolovni izgled korišćenjem sjajnocrne veštačke kože i kože sa dezenom ugljeničnihmaterijala. Da bi sedišta obezbedila bočnu potporu pri svim situacijama u vožnji i po svakom terenu, bočni jastuci sedišta su presvučeni crnom kožom koja omogućava izvanredno dobro prianjanje i prijatna je i meka na dodir.

X-Klasa: snažan motor, velika udobnost vožnje i primerna bezbednost

Kao što je uobičajena praksa u kompaniji Mercedes-Benz, kupci ćeimati potpunu slobodu pri izboru opreme za spoljašnjost i unutrašnjost vozila. Pored toga, premium brend će razviti specijalnu liniju dodataka za pik-apove, na primer prekrivače za krevet i razne modne elemente. Zahvaljujući oprobanoj i dokazanoj modularnoj strategiji, mnoštvo elemenata enterijera koje kupci poznaju i cene iz C-Klase i V-Klase naći će se u X-klasi –od savršeno obrađenih materijala visokog kvaliteta i infotejment sistema do ergonomskog udobnog sedenja. Kao rezultat, pik-apće ponuditi „dobro došli kući“ osećaj, tipičan za ovaj brend i definisaće novi nivo udobnosti i vrednovanja u segmentu pik-apova srednje veličine.

X-Klasaće takođe postaviti nove standarde u segmentu povezanog života. Zahvaljujući komunikacionom modulu sa sopstvenom SIM karticom, biće moguće koristiti mnogobrojne „Mercedes connect me“ usluge. Vozači mogu da se povežu sa svojim pik-apom preko smartfona, tableta ili PC-a uvek i odakle god je potrebno. Na primer, moći će da vozilu pošalju koordinate za navigaciju, ili da se proveri gde je pik-ap parkiran, ili koliko je goriva u rezervoaru. Pored opcionih daljinskih on lajn usluga, standardne usluge kao što je pomoć u slučaju nezgode, briga o održavanju i kvarovima, takođe će biti dostupne.

Raznolikost će takođe odlikovati izbor motora. Vrhunski model će pokretati V6 dizel motor u kombinaciji sa 4MATIC stalnim pogonom na svim točkovima. Motor sa velikim obrtnim momentom će obezbediti veoma dinamičnu vožnju na putu i van njega. Pogon na svim točkovima će se kombinovati sa elektronskim sistemom trakcije, prenosnikom sa redukovanim brzinama i dve brave diferencijala. Sistem trakcije i elektronski kontrolisane brave diferencijala će po potrebi usmeravati snagu tamo gde je najbolja trakcija. U ekstremnim terenskim situacijama, mogu se zabraviti zadnji i međuosovinski diferencijal. To će omogućiti da se bezbedno savladaju velike prepreke i nagibi.

Moćan pogonski sklop i čvrsta rešetkasta šasijaće omogućiti nosivost od preko 1,1 tone i vučni kapacitet do 3,5 tona. To jedovoljno snage za prevoz četiri kubna metra drva za ogrev u sanduku pik-apa i vuču prikolice sa jahtom, na primer. Istovremeno, specijalno konstruisano vešanje sa širokim razmakom točkova, zadnjom osovinom sa vešanjem na pet tačaka i oprugama i precizno kalibrisanim podešavanjem opruga/amortizer, omogućiće veliku udobnost u vožnji – na putu ili van njega. Pik-ap sa trokrakom zvezdom će zadiviti svojim preciznim upravljanjem, udobnom vožnjom i agilnim skretanjem. Superiorno će apsorbovati neravnine, što ga čini idealnim za urbano okruženje.

Kao i sva Mercedesova vozila, pik-apće odlikovati primerna bezbednost. Moderni sistemi za pomoć vozaču zasnovani na kamerama, radaru i ultrazvučnim senzorimaće pomagati vozaču i odmenjivati ga u mnogim situacijama i samim tim će podjednako povećati bezbednost i komfor. Mnogi sistemi za pomoć vozaču će već postati standard.

Mercedes među pik-apovima: fokus na pet grupa kupaca

X-Klasaće kombinovati vrline pik-apovasa privlačnim vrednostima – udobnošću, uživanjem u vožnji i bezbednošćukoje odlikuju vozila sa Mercedesovom zvezdom. Kao rezultat, Mercedes-Benzov pik-apće premostiti jaz između komercijalnog i privatnog i između urbanog i seoskog korišćenja. Samim tim će se obraćati ne samo vlasnicima pik-apova koji žele karakteristike sličnije putničkim automobilima, performanse, bezbednost i komfor, već pre svega svima onima koji voze putnička vozila, SUV ili kombi. Obimno istraživanje tržišta koje je sproveo Mercedes-Benz među potencijalnim kupcima na ciljnim tržištima, utvrdilo je sledeće.

Pik-apovi srednje veličine imaju najveći udeo na tržištu u Australiji sa 14,1 posto. Argentina je blizu, sa 11,6 posto. To znači da je u tim zemljama jedno od svakih osam registrovanih vozila pik-ap iz kategorije jedne tone. U Brazilu, pik-apovi srednje veličine zauzimaju gotovo pet posto od ukupne prodaje vozila. U Nemačkoj je to 0,5 posto, 1,3 u Velikoj Britaniji, 1,4 posto u Turskoj i 0,8 u Rusiji.

Na osnovu ovog istraživanja tržišta, Mercedes-Benz je identifikovao pet grupa kupaca za X-Klasu, koje imaju drugačiju relevantnost u svakoj zemlji.

Jedna važna ciljna grupa su porodice s aktivnim načinom života i afinitetom prema luksuznim proizvodima. Pik-ap koriste uglavnom za prevoz do posla, za odlazak u kupovinu, prevoz dece do škole ili na sportske aktivnosti, za putovanja vikendom i odmore. Ključna tržišta su Brazil, Argentina, Australija i Južna Afrika.

Druga ciljna grupa za X-Klasu su uspešni avanturisti, koji žive u urbanom okruženju i učestvuju u sportovima na otvorenom kao što je skijanje, vožnja džet skija ili imaju sopstveni čamac. Njima je potrebno luksuzno vozilo za svakodnevnu upotrebu koje im istovremeno nudi dovoljan prostor za teret ili kapacitet za vuču njihove opreme za rekreaciju. Glavna tržišta su Australija, Južna Afrika, Brazil, Velika Britanija i Nemačka.

Pored njih, Mercedes-Benzov pik-apće imati potencijal da privuče individualiste koji prate trendove i imaju afinitete prema luksuznim proizvodima. Oni vode nezavistan način života i žele vozilo koje ne spada u mejnstrim i svojim specifičnim dizajnom naglašava njihov karakter i status. Nezavisni individualci koriste pik-ap kao „svakodnevno“ vozilo u gradu, za večernje i vikend aktivnosti, kao i za sportske događaje. Ključna tržišta za ovu ciljnu grupu su Nemačka, Velika Britanija, Južna Afrika i Brazil.

Četvrta grupa kupaca uključuje preduzetnike kao što su građevinski preduzimači, arhitektei serviseri koji žele da koriste pik-ap u komercijalne i privatne svrhe: da je to komforno službeno vozilo za sastanke sa klijentima, koje je isto tako savršeno za prevoz klijenata i zaposlenih kao i za alat ili građevinski materijal, da je „svakodnevno vozilo“ i da je vozilo za aktivnosti vikendom. Značajna tržišta za preduzetnike su Nemačka, Velika Britanija, Australija i Argentina.

Zemljoposednici, poput stočara u Argentini, odgajivača soje u Brazilu ili vinogradara u Južnoj Africi, takođe koriste pik-apove za komercijalne i privatne potrebe. Njima je potrebno vozilo koje, s jedne strane, može da ih preveze preko neasfaltiranih terena i ima dovoljnu nosivost tereta i mogućnost vuče. S druge strane, ono mora da bude pogodno za prevoz na sastanke sa snabdevačima ili klijentima, kao i da se koristi kao „svakodnevno vozilo“ za porodicu.

Proizvodnja saradnja sa Renault-Nissanom

Izlazak na tržište Mercedes-Benzove X-Klase u Evropi će početi krajem 2017. godine. Modeli nove serije će se pozicionirati u svom segmentu po privlačnoj ceni. Pik-apće se proizvoditiu saradnji sa Renault-NissanAllianceom. Proizvodnja za evropsko, australijsko i južnoafričko tržište će početi u Nisanovoj fabrici u Barseloni, Španija, 2017. godine. X-Klasa za latinoameričko tržište će sići sa proizvodnih traka u Renoovoj fabrici u Kordobi, Argentina, počevši od 2018. godine.

Sa X-Klasa, Daimler AG i Renault-NissanAlliance šire svoju stratešku saradnju koja je počela pre šest godina. To omogućava Mercedes-Benzu brz i ekonomski efikasan ulaz u brzorastući segment pik-apova srednje veličine. Osim toga, obe kompanije imaju koristi od optimalnog korišćenja proizvodnih kapaciteta. Nissan je drugi najveći proizvođač pik-apova srednje veličine sa nosivošću od jedne tone na svetu i ima preko 80 godina iskustva u proizvodnji i prodaji ove vrste vozila.

Povezane teme

All Rights Reserved. | 2009 - 2024. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group