Koncept iz Volfsburga – Golf GTE Sport

Više slika

Više slika

Nakon dugo najavljivanog Golfa GTI za 2016. godinu, Volkswagen je predstavio sada već tradicionalnu studiju najjačeg Golfa. Ovaj put on nosi oznaku GTE Sport i predstavlja mešavinu heč-beka i super sportskog automobila.


Ovogodišnji festival Worthersee, koji okuplja ljubitelje vozila Volkswagen grupacije, biće mesto premijernog izlaganja dve sportske verzije Golfa. Jedan će biti Golf GTI za 2016. godinu, jubilarni model za 40-ogodišnjicu GTI modela, a drugi će biti koncept auto pod nazivom Golf GTE Sport.

Oko 200.000 posetilaca ove godine prisustvovaće otkrivanju još jedne hard-core verzije najpopularnijeg heč-bek automobila na svetu. GTE Sport model krasi karoserija od karbona i motor od čak 400 konjskih snaga. Glavna novina jeste ta, što su ovog puta benzinskom motoru dodata i dva električna. Benzinski turbo motor od 1.6 litra radne zapremine smešten je napred a po jedan električni motor nalazi se na prednjoj i zadnjoj osovini. Tako ukupna snaga GTE modela izlazi na 400ks, a performanse ovog  'gradskog' automobila ulaze u kategoriju super sportista. Pogon na sve točkove, Golfu omogućava ubrzanje od 0-100km/h za samo 4.3 sekunda, dok maksimalna brzina iznosi čak 280 kilometara na čas.

Takođe, kao pravi hibrid on može raditi samo na električni pogon, a tada mu domet iznosi 50km.

Ova studija pokazuje u kom pravcu će se budući modeli automobila razvijati. Za razliku od ekstremne verzije ovog heč-beka iz 2007. godine pod nazivom GTI W12-650 koja je predstavljala mutant verziju Golfa sa motorom od 12 cilindara i 650 konjskih snaga, današnji razvoj fokusiran je na proizvodnju što manjih motora sa što većom snagom i manjim stepenom zagađenja.

Iako mnogi ljubitelji automobila i dalje smatraju i drže se uzrečice ‘što veće to bolje’, današnja tehnologija omogućava stvaranje motora sa što većim stepenom iskorišćenosti snage i goriva čime se polako poimanje sportskog automobila iz korena menja.

Dovoljno je spomenuti da su današnji bolidi Formule 1 pokretani 1.6 agregatima,čime auto industrija polako ulazi u sveru modernih malih turbo motora.

N.Ž.

Povezane teme

All Rights Reserved. | 2009 - 2024. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group