Zašto novi VW Golf GTI nije bolji od svojih prethodnika

Više slika

Više slika

Kada je Golf GTI predstavljen svetu davne 1976. godine, dve godine nakon što je standardni model ušao u proizvodnju, on je sa velikim uspehom uspostavio hot-heč klasu u autoindustriji...

Prvi GTI posedovao je zavidnih 110 ks, ali prva generacija Golf modela bila je lagana i mala prema današnjim standardima i predstavljala je pravo uživanje za vožnju. Sada, u svojoj devetoj generaciji, Golf GTI i dalje poseduje veoma veliku i zdravu bazu obožavalaca, dok niko nije kompetentniji da govori o ovom modelu od Džejsona Kamisa, prvog čoveka iza Hagerty kanala, koji je posedovao dva Mk7 modela, poklonivši jedan svojoj majci i ubedivši dosta ljudi sa strane da se pridruže Golf porodici.

Svakako ga ne možemo kriviti ni za šta, jer GTI nikada nije bio pretenciozan, već je predstavljao automobil koji izgleda relativno jednostavno i ogoljeno, ali je uvek posedovao skrivene mogućnosti koje donose osmeh na lice svakom entuzijasti tokom vožnje, što je VW upravo i želeo da postigne.

Kada je 1997. godine, tadašnji predsedavajući upravnim odborom kompanije VW, Ferdinand Pijeh, predstavio Mk4 on je bio ubeđen da je Golf potpuno spreman da se umeša u vrhunske klase, odvažno najavljujući da će četvrta generacija ove slavne serije biti bolja i od Mercedes modela. Ljudi su mu se možda smejali, ali kako se ispostavilo on je bio u pravu. Nekoliko godina kasnije, Mercedes će odložiti svoju W205 C-Class zbog toga što nije mogla da se meri sa najboljim svetskim automobilom ispod 50.000 dolara. Međutim, danas je jasno da Mk8 ima velike cipele da popuni, ali da li on to može?

Po pitanju eksterijernog dizajna, vredi navesti da, uprkos tome što Golf GTI Mk8 možda prenosi određene futurističke stilske karakteristike za koje se opredeljuju brojni proizvođači ovih dana, on predstavlja sebe na pravi način kao kompaktno vozilo, koje predstavlja koncept prilično zapostavljen od strane ostalih velikih igrača na tržištu.

Predivni primerak koji možemo videti na snimku ovog kanala, poseduje vibrantnu Kings Red boju. Međutim, istina je da se ovoga puta, Volkswagen opredelio za kresanje troškova pre svega, što samo po sebi ne mora biti loša stvar u pojedinim oblastima, kao što je upotreba livenog gvožđa za kreiranje motora - verovatno poslednjeg u svojoj generaciji - moguće je naići na jeftine detalje koji uopšte ne pristaju Golf liniji.

Naravno, novi GTI je i dalje dobar po pitanju performansi, sa 241 ks iz turbo četvorocilindričnog motora, koje prati sedmostepeni DSG ili šestostepeni manualni menjač. Sa druge strane, kada se radi o vožnji, Džejson ističe da novi GTI nije toliko dobra igračka koliko VW tvrdi, što je već poznato jer su brojne publikacije već iskoristile priliku da ga testiraju.

Nedostatak poboljšanja nastavlja se i u putničkoj kabini GTI model, gde je kresanje troškova dovelo do stvaranja enterijera koji je nešto manji od svog prethodnika, ali ne preterano. Sve je potpuno drugačije kada dođe vreme za igru putem novog informativno-zabavnog sistema. Uprkos tome što se koncept dokazao kao veliki promašaj za gotovo svakog drugog proizvođača na planeti, koji je odlučio da se opredeli za rutu bez dzgmuća, VW je ipak rešio da uradi isto i ukloni svako moguće fizičko dugme ili prekidač unutar GTI linije, a ovakva odluka je daleko od idealne, u najmanju ruku.

Da li je novi Golf potpuno izgubio vezu sa osnovnim principima i putevima koji uvek prate funkcionalnost? Džejson Kamisa smatra da jeste. Možda je ovo samo znak za sve iskonske ljubitelje Mk7 linije koji ne mogu da prihvate promene, ali je čak i voditelj ove emisije na kraju priznao da, u samoj srži, negde duboko, Mk8 ipak jeste pravi GTI.

N.Đ.

Povezane teme

All Rights Reserved. | 2009 - 2024. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group