Dok određeni proizvođači automobila odavno koriste obrtni momenat svih svojih točkova, McLaren i dalje ostaje vezan za zadnju vuču...
Ovo se, međutim, može promeniti u bliskoj budućnosti. Izveštaji koji nam dolaze sa Goodwood Festival of Speed događaja koji se završio prošlog meseca, generalni direktor McLaren Automotive, Flevit, priznao je da su se pojavila određena ograničenja obrtnog momenta kod pogona na zadnjoj osovini.
"Mi i dalje nismo u vodama pogona na sva četiri točka, ali smo sve bliži njegovom ostvarenju", izjavio je Flevit. "Za sada ne planiramo redizajniranja naših šasija, ali se svakako krećemo u tom pravcu i bez ikakve sumnje to želimo."
Ovo razmatranje prelaska na sva četiri točka dolazi zbog sve veće snage koja je uključena u novim modelima i zadnja vuča više ne može da ih isprati na pravi način. Poslednji model McLaren 720S daleko je snažniji od svih neelektričnih modela koje je kompanija napravila do današnjeg dana i šalje 710 ks na zadnju osovinu jedino. Suprotno tome, hibridni P1 poseduje hibridni i električni motor koji takođe šalje na zadnju osovinu tjuniranih 903 ks u standardnom specijal i 986 u GTR modelu.
Niko u autoindustriji ne očekuje da fabrika u Wokingu usvoji konvencionalni, mehanički pogon na svim točkovima. "Naša hibridna arhitektura će biti fleksibilna", izjavio je Flevit za jednu publikaciju. "Ali sa inžinjerske tačke gledišta, ne postoji potreba za prebacivanje menjača na centralni deo automobila." Iz ovoga možemo zaključiti da će buduća postavka pogona na sva četiri točka kompanije McLaren vrlo verovatno postaviti električnu jedinicu na prednju osovinu dok će ICE sistem pokretati zadnje točkove.
Pre nego što ovo postane realnost, kompanija McLaren, navodno, najavljuje još jednu promenu u svojoj postavci. Umesto da svu snagu motora pošalju na zadnju stranu, Flevit želi da postavi motor direktno iza putničke kabine, a menjač odmah do njega. Ovakva kombinacija dolazi direktno iz sportskog i trkačkog zaleđa britanskog brenda, ali će ovaj postupak zahtevati određene prefinjene postupke na proizvodnim automobilima kako bi sprečili umanjenje vozačkih karakteristika koje verni kupci McLaren modela obožavaju.
N.Đ.