Kompanije vraćaju velike motore

Nekoliko kompanija počinje da vraća motore većih zapremina, nakon što su shvatili da motori manjih zapremina neće moći da prođu striktne emisione standarde...

 

 

Izveštaj iz Reutersa kaže da kompanije kao što su Volkswagen, General Motors i Renault prestaju sa smanjivanjem zapremina benzinskih i dizel motora. 

Do sada proizvođači su smanjivali motore i koristili druge tehnologije kako bi dobili odgovarajuću snagu za svakodnevnu upotrebu. Istraživanja su pokazala da mali motori imaju veću emisiju štetnih gasova, a da toplota turbo punjača rezultuje dodatnim zagađenjem. 

Jedan od motora koji se pominje u izveštaju je Renaultov mali 0.9 benzinac, koji ubacuje dodatno gorivo kako bi sprečio pregrevanje koje dovodi do emisije više štetnih čestica. 

Izgleda da će Volkswage otkazati svoj 1.4 motor sa tri cilindra i zameniti ga sa 1.6 motorom sa četiri. Renaultov 1.6 bi trebao da se poveća u zapremini skoro 10%, a GMov najmanji motor naredne generacije koji stiže 2019 godine, će biti 25-30% veći nego aktuelni dizel motor sa zapreminom od 1,2. 

Dok je govorio na sajmu u Parizu, direktor za odljenje pogona u Renault-Nissan grupaciji, Alain Raposo je rekao: "Tehnike kojima smo smanjivali zapremine motora nam više ne dozvoljavaju da budemo u skladu sa propisima. Stižemo do granice". 

Očekuje se da novi propisi o štetnim gasovima u potpunosti uklone benzinske motore ispod 1.2 litra, kao i dizele ispod 1.5. 

O.R

Povezane teme

All Rights Reserved. | 2009 - 2024. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group