Japanski "Kei Car" bije bitku svog života

Više slika

Više slika

Voljeni japanski proizvođač automobila trenutno se suočava sa velikom bitkom i oporavkom od visokog poreza za svoje kompakte...

Skraćeno od Kei Jidoasha (laki automobili), kei kompakti predstavljaju uzdanicu japanske autoindustrije još od Drugog svetskog rata, ali je njihova popularnost narušena velikim vladinim porezima na benzin i prodaju.

Nacionalni izveštaji Japana govore o tome da je taksa od 50%, uvedena za tradicionalne kei automobile, predstavljena 2014. godine, kada je japanska kompanija godišnje proizvodila 2,27 miliona jedinica. Prošle godine prodaja u ovom segmentu pala je na 1,72 miliona automobila.

Uprkos svim mukotrpnim naporima vlade da promoviše daleko efikasnija vozila po pitanju potrošnje goriva, milioni Japanaca ostaju patriotski nastrojeni i poklonici kei automobila, kao i svih vodećih nacionalnih proizvođača. Zapravo, mnogi ljudi veruju da će kei kompakt automobili nastaviti da igraju veoma važnu ulogu u autoindustriji japanskog proizvođača.

"Oni neće nestati sa naših pejzaža", izjavio je potpredsednik kompanije Nissan za pitanja domaćeg tržišta Asako Hošino. Sudeći prema Hošinu mali automobili bi zapravo mogli da poprave svoje stanje tokom sledećih godina zahvaljujući nedavno nastalom trendu u smanjivanju tržišta.

"Pre dvadeset godina, različiti automobili predstavljali su simbol uspeha, ali nažalost, to nije slučaj danas. Današnji trendovi redukuju veličinu automobila koje možemo da koristimo", izjavio je on.

Trenutne restrikcije koje se vezuju za male japanske automobile, glase da oni moraju koristiti motore sa zapreminom koja ne prelazi 660 cc i ne smeju prelaziti 1,48 metara u dužini. Iako ovi modeli možda deluju kao neprikladni i ponekada dosta čudni, oni su ipak za 6.000 dolara jeftniniji od konvencionalnih vozila.

N.Đ.

 

Povezane teme

All Rights Reserved. | 2009 - 2024. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group