Istorija brenda - Seat

Sociedad Espagnola de Automovilles de Turismo ili skraćeno Seat, predstavlja najvećeg španskog proizvođača automobila. Uz pomoć Nacionalnog Instituta i kompanije Fiat, kompanija je počela sa radom 1950. godine. To je razlog zašto su prvi modeli Seat-a bili modifikovane verzije Fiat-a. Čak su zadržali i nazive Fiata, npr. Seat Panda je u stvari zasnovana na modelu Fiat Panda, isto tako Seat 600 na Fiat-u 600.

 

Kompanijin prvi model bio je Seat 1400, čija je proizvodnja započeta 1953. godine. Ubrzo su započeli proizvodnju i izvoz automobila u Kolumbiju 1965. godine. Svoj prvi milion u proizvodnji, Seat je dostigao 1968. godine, a do 1974. godine proizvodnja je iznosila 2 miliona vozila. Koliko god veliki španski proizvođač bio, dalje poslovanje je zahtevalo znanje i sredstva mnogo većeg i starijeg proizvođača, naročito posle povlačenja kompanije Fiat iz partnerstva 1981. godine. Ovog puta, svog partnera naći će u Nemačkoj, u kompaniji Volkswagen, sa kojim je potpisan ugovor 1982. godine. 

Iste godine lansiran je prvi “Fiat free” automobil, nazvan Seat Ronda. Model  je predstavljao redizajniranu verziju Fiata Ritmo, i ta činjenica je bila dovoljna Italijanima da svoj spor reše na sudu. U nastojanju da reši spor, predsednik Seata u to vreme, Juan Miguel Antonanzes, predstavio je na pres konferenciji oba modela – Fiat Ritmo i Seat Ronda jednog uz drugi. Delovi automobila koji su se razlikovali od italijanskog proizvođača bili su ofarbani u drečavo žutu boju.

Kompanija je 1984. godine izbacila model Ibica, zasnovan na Volkswagen-om modelu Polo. Partnerstvo sa Volkswagen-om ubrzo je postalo mnogo čvršće, jer je nemačka kompanija 1986. godine kupila 51% Seat-ih akcija, a do kraja godine taj deo je iznosio 75%.

 

Povezane teme

All Rights Reserved. | 2009 - 2024. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group