Akrapovič

Ova kompanija proizvodi izduvne sisteme za motore, ali i za automobile...


Najveći globavni dobavljač izduvnih sistema u moto sportu, Akrapovič, može biti zadovoljan jer se njegovi izduvni sistemi koriste u takmičenjima kao što su Moto GP, Superbike, SuperSport, Supermoto, Motocross, Enduro i Rally- Raid. Od maja 2010. godine, izduvni sistemi ovog proizvođača se koriste u 38 svetskih šampionata kada je u pitanju moto sport.

Akrapovič je osnovan 1990. godine kao ,,Scorpion in Scorpion" od strane slovenskog trkača Igora Akrapoviča, koji je tokom svoje karijere bio nezadovoljan izduvnim sistemima. On je verovao da su zidovi u auspusima previše tanki ili da su bolji izduvni sistemi preskupi za običnog građanina. Ubrzo je proizveo svoj izduvni sistem, koji je zadovoljavao njegove potrebe, oslanjajući se na svoje iskustvo iz trka. Čelik je zamenjen materijalima kao što su karbon fiber i titanijum.

1993. godine, Kawasaki je u Nemačkoj testirao Akrapovič izduvne sisteme, i nakon samo godinu dana su bili zastupljeni u internacionalnim takmičenjima. Kompanije je ubrzo privukla i druge timove iz Pro Superbike šampionata, odnosno pored Kawasakija su Yamaha, Suzuki, Honda... hteli da koriste Akrapovič izduvne sisteme. 1997. godine, kompanija menja ime u Akrapovič i iste te godine Akira Yanagawa, vozač Kawasakija, pobeđuje na prvoj trci koristeći Akrapovič izduvni sistem.

Ubrzo je bio vidljiv snažan porast prodaje, posebno u Nemačkoj, odnosno prodaja je povećana za 70% na godišnjem nivou. Pored toga, radionica je premeštana iz fabrike od 450m2 u fabriku 3000m2 u Ivačna Gorica. Od 2010. godine, ova fabrika ima prostor od 13 000m2. 

2000. godine, Colin Edwards je osvojio svetsko prvenstvo sa Castrol Hondom SP-01 koristeći Akrapovič izduvni sistem. Iste godine su 600 SS klasa i Joerg Teuchert isto pobedili sa Akrapovič izduvnim sistemom. 

S obzirom na to da je kompanija povećala svoje prihode, novac ostvaren od prodaje je ulagan u njenu modernizaciju i tehnologiju. 2004. godine, kompanija Akrapovič je ostvarila prvi kontakt sa automobilskom industrijom i 2007. godine počela sa proizvodnjom izdvuvnih sistema za bolide Formule 1.

Takođe, logo kompanije je promenjen 2007. godine. U aprilu 2007. godine, ova kompanija je nagrađena od strane nemačkog lista Motorrad za najbolji izduvni sistem, gde je osvojila 42% glasova.

A. D.  

 

 

 

  

Povezane teme

All Rights Reserved. | 2009 - 2024. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group