40 godina petocilindraša kompanije Audi

Više slika

Više slika

Audi proizvodi svoj motor sa pet cilindara već ravno 40 godina, a on je i dalje veoma cenjen na tržištu.

Za neke proizvođače automobila, konfiguracija motora može predstavljati jedan od njihovih definišućih atributa. Ravnih šest, na primer, su sinonim automobila kompanije Porsche, a ista priča je i sa brendom Ferrari koji poseduje V12 motore sa frontalno postavljenim cilindrima. Na drugom delu spektruma imamo motore kompanije Audi, kreirane sa pet cilindara u liniji i povezane sa nekim od najpopularnijih uličnih i trkačkih modela ove firme. Sada kada je ovaj motor napunio 40 godina, vreme je da istaknemo sve zbog čega je on toliko poseban.

Iako Audi nije prva kompanija koja koristi petocilindrične motore (Mercedes ih je uveo u svoj svet sa modelom 300D nekoliko godina ranije, a Rover je imao prototip benzinskog petocilindraša još davne 1966. godine), ovaj brend je prvi koji koristi toliko dugo posebni format pokretačkog sklopa. Do 1980. godine, Audi 100 (koji je ispod haube sadržao prvi ikada napravljen petak ove kompanije) je bio dostupan sa dva benzinska i jednim dizel modelom, dok je intenzivan rad brenda sa stvarima kao što su radilice i kontrateža pomogao transformisanju nekada oscilirajućih jedinica u veoma uglađene motore. Ovo je učinilo da petocilindrični Audi motori postanu prilično robustni i pouzdani takođe.

Ova čvrstina se najbolje pokazala u dva ikonična trkačka automobila kompanije Audi, legendama relija, modelu Quattro i 90 IMSA GTO, koji su posedovali najveće izlaze od veoma respektivnih 600 i 720 ks. Postoje glasine o tome kako bi Audi, da Group B nije izbačena iz takmičenja 1986. godine, uveo novi motor sa 1.000 ks u svoj Quattro i spremio ga za sledeću sezonu.

Petocilindrični Audi motor je zapravo bio toliko dobar, da ga je Volvo koristio pre nego što je upotrebio istu baznu arhitekturu kao inspiraciju za svoj lični opseg pogonskih jedinica sa pet klipova. U to vreme je bila prava šteta što su Audi i Volvo završili razmišljajući o tome da napuste ovu konfiguraciju, iako se nemački proizvođač kasnije opametio, oživevši je za svoje modele RS3, RS Q3 i TT RS, što samo znači da, na svu sreću, imamo još mnogo godina da cenimo tu petocilindričnu karakteristiku nekonvencionalnog radnog takta.

N.Đ.

Povezane teme

All Rights Reserved. | 2009 - 2024. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group