Nova generacija modela Nissan Leaf imaće velike prednosti od poluautomomnog sistema vožnje koji je imao debi u kombiju Serena avgusta prošle godine.
Izvršni direktor Renault-Nissan, Karlos Goson, izjavio je medijima na događaju 2017 CES u Las Vegasu, da druga generacija modela Leaf sadrži ProPilot sistem, koji omogućuje autonomnu vožnju i namenjen je vožnji autoputem sa jednom trakom.
Goson je odbio da javno potvrdi kada će novi Leaf tačno izaći na tržište, ali, ovo se ne može očekivati pre 2018. godine. Ovaj model će deliti mesto sa narednom generacijom Renault električnih automobila takođe.
Nissan je istakao da je njihova strategija približavanja autonomnog sistema vožnje masama bazirana na četiri koraka. Prva faza se sastoji od sistema autonomne vožnje namenjenog jednoj traci autoputa, koji pomaže da se automobil centrira čitajući saobraćajne markere i mereći razdaljinu od vozila koje se nalazi napred, istovremeno pružajući upravljačku asistenciju.
Faza dva se očekuje 2018. godine i uvodi ovaj sistem autonomne vožnje na autoputeve sa više traka, dozvoljavajući vozilu da autonomno menja i prepoznaje trake. Treći korak predstavlja autonomizaciju gradske vožnje, koja bi po tvrdnjama koje dolaze iz kompanije Nissan, trebala da bude dostupna 2020. godine, dok četvrti stepen razvoja predstavlja potpuno autonomnu vožnju u automobilima kojima nije potreban vozač. Iz brenda nisu mogli da potvrde kada će se četvrta faza zaista i dogoditi.
Do tada, proizvođač namerava da proširi i dalje razvija svoje autonomne vozačke tehnologije kako bi ih prilagodio širem opsegu modela namenjenih evropskom, kineskom i američkom tržištu, sa deset vozila koja će biti lansirana 2020. godine od strane alijanse Renault Nissan, uključujući i Nissan Qasqai u Evropi kasnije iste godine.
N.Đ.