Dodge je predstavio novi model čuvenog Viper-a u ACR verziji. Time direktno ulazi u konkurenciju sa Nissan GT-R Nismo-m i Porsche-om 911 GT3 RS. Na tržištu se očekuje sledeće godine, a gotovo je izvesno da će se raditi o limitiranoj seriji.
Početna cena ovog modela u Americi iznosiće 122,490 $, što i nije toliko loše s obzirom da se radi o najjačoj uličnoj verziji Viper-a ikad. Nažalost, detaljne brojke o performansama nisu poznate jer je auto još u fazi testiranja. Prema tvrdnjama direktora Dodža Tim Kuniskis-a, biće brži od svog predhodnika koji i nakon 5 godina od lansiranja predstavlja jedan od najbržih serijskih automobila na svetu. Trenutno, sa vremenom od 7:12,13 po krugu na čuvenoj stazi Nirburgring, predhodni model Viper-a ACR nalazi se na trećem mestu iza Nissan-a GT-R Nismo i Porsche-a 918 Spyder.
Motor novog ACR-a neće se razlikovati od onog u drugim verzijama Viper-a. To znači V10 agregat od 8.4 litre sa 645 konjskih snaga i 813 Nm obrtnog momenta. Pogon će se prenositi na zadnje točkove preko šestostepenog manuelnog menjača.
Standardnu opremu najjače Viper-ove verzije čine: Brembo šestoklipne kočnice sa karbom keramičkim diskovima, podesivo vešanje u 10 nivoa sa trkačkim Bilstein amortizerima, kao i specijalne Kumho gume razvijene posebno za ovaj model. Sva ova poboljšanja omogućavaju da novi Viper ACR ostvari 1.5 G sile u krivinama i preko 900 kilograma potiska pri punom gasu, navodi se iz Dodža.
Radi bolje kontrole i stabilnosti, kupcima će biti ponuđen i Extreme Aero paket, koji između ostalog podrazumeva proširena zadnja krila, veći zadnji difuzor i haubu sa podesivim otvorima.
Unutra, za razliku od većine supersportskih automobila vlada minimalizam. Enterijer je izrađen od laganih materijala, audio sistem podrazumeva 3 zvučnika, a podešavanje sedišta se vrši ručno jer je prisustvo elektronike svedeno na minimum. Rezultat je raspodela težine na prednju/zadnju osovinu koja iznosi 50:50 posto.
Kupcima će biti ponuđen i ‘1 of 1’ program personalizacije automobila koji kupcu omogućava unikatnost i garanciju da neće postojati dva identična automobila.
N.Ž.