Porsche je nakon 20 godina napravio opak Boxter

Više slika

Više slika

Sada u svojoj četvrtoj generaciji, Porsche Boxter ili 718 Boxter, svaki put do sada dolazili su sa određenim manama koje su novinari isticali i klasifikovali modele dosadnim ili sporim...

Naravno, najglasniji od svih je uvek bio Džeremi Klarkson. Onda kada je predstavljao Boxter modele u emisiji Top Gear, njegova najpoznatija izjava jeste kako je Boxter veoma mali za sasvim odraslog čoveka, kvačilo je pomalo zastarelo, a celokupan stil je definitivno degradirajuć. Ova linija je na kraju toliko ocrnjena, da nije moglo da se ode niže, a sve se dogodilo upravo zbog činjenice da su ljudi od ovog serijala svaki put očekivali više, što svakako mora dobiti odgovor u 21. veku.

Tokom godina i od izlaska prve serije ovih automobila, iste stvari su se mogle čuti iznova kada se pomene Boxter automobil svim ljubiteljima i poznavaocima autoindustrije. Svakako, svi su uživali u tome koliko su ovi modeli dobro izbalansirani na putu, posebno u krivinama, uvojima, ali, i uvek je postojalo to "ali", linija je uveliko posedovala veoma loš imidž zbog gubitka koraka i zaostajanja za svojim rivalima.

Na određen način, ovo masovno nezadovoljstvo je potpuno razumljivo. Uzmimo u obzir samo prvu generaciju modela. Njen stil je bio kontraverzan, jer ga je preuzela od linije 966, najomrženijeg 911 serijala među fanovima, okrugli farovi su delovali pomalo van mesta, proporcije automobila su bile nezgrapne, dok kvalitet putničke kabine nikada nije bio na očekivanom nivou u odnosu sa cenom i markom.

Stvari su se pomalo poboljšale sa stanovišta dizajna u drugoj generaciji modela, posebno onda kada je Porsche postao duži, širi i niži, dok se i sam kvalitet drastično popravio, ali je i dalje nedostajalo nešto. Cayman nije imao taj problem jer je on od prvog dana veoma uglađen kupe oblikovan tako da izgleda gotovo kao svaki drugi model.

Boxter Spider je bio mnogo moćniji i brži od Boxter S modela, sa 320 ks 370 Nm obrtnog momenta. Za sprint od 0 do 100 Spider zahteva svega 4,8 sekundi, dok model S obavlja isti zadatak za pet, a maksimalna brzina mu je oko 267 km/h. Ovo je verovatno jedan od prvih Boxter automobila agresivnijeg izgleda, a kompaniji Porsche trebalo je 12 godina da dođe do novog recepta.

Na svu sreću, kada se treća generacija modela pojavila 2012. godine, predstavljala je veliko poboljšanje za razliku od prethodne dve generacije, posebno kada su dizajneri Weissach brenda preuzeli inicijativu ne samo na serijama 911 već i celoj liniji 918 takođe.

Ovo nas dovodi do četvrte generacije 718 Boxter modela, automobila koji je veoma teško nazvati dosadnim u bilo kom smislu. On je takođe duži širi i niši no ikad i može da priraste srcu svim vozačima koji su mislili da je prethodni model pretrpan. Neverovatno je to, što kada vidite najnoviji model Boxter automobila na ulici ne možete, a da ne pomislite kako je daleko bolji od prve generacije, dok 718 zapravo može biti neverovatno upadljiv, posebno sa pravom kombinacijom točkova i kombinacijom boja na karoseriji, kleštima kočnica i ostalim komponentama.

N.Đ.

 

Povezane teme

All Rights Reserved. | 2009 - 2024. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group