Nissan predstavlja svoje sasvim autonomne sisteme

Više slika

Više slika

Na CES sajmu, Nissan brend je bio u centru pažnje, jer su nam predstavili svoje sasvim autonomne vozačke ambicije...

Inače, ovo je prva godina da Nissan učestvuje na CESu, a kako kaže CEO Karlos Gosn, oni svakako nisu razočarali publiku, jer su objavili nekoliko tehnoloških razvojnih projekata i partnerstava, a najveći je Seamless Autonomous Mobility, odnosno SAM. Nissan se ubacuje u igru automobila koji voze sami sebe, ali na malo drugačiji način. Autonomne tehnologije uglavnom teže da sasvim uklone ljudski uticaj na vožnju, ali Nissan brend misli da je ljudski dodir i dalje neophodan u određenim situacijama. Automobili sa SAM sistemom će imati mogućnost povezanosti sa živim operaterima kada situacije postanu nezgodne.

Na primer, ako se dogodi udes na autoputu, takva nezgoda obično zatvara jednu traku i policajac kontroliše saobraćaj. U ovom scenariju, postavlja se svetlosno upozorenje svim drugim vozačima koji moraju pratiti signale policajca. Samim tim, autonomni automobil ne bi znao kako da se ponaša u ovoj situaciji, što znači da bi osoba koja ga vozi morala da preuzme kontrolu kako bi putovanje bilo bezbedno. Uz SAM sistem, Nissan koji ima autopilot će se odmah zaustaviti, jer će biti svestan da ne može sam da upravlja. Kada senzori automobila „osete“ da su na čistom drumu, autopilot će se ponovo pokrenuti i moći ćete da uživate u sasvim automatizovanoj vožnji.

Sa druge strane, automobili sa SAM sistemom koji se zaglave u saobraćaju dobijaće uživo informacije, koje će vozačima stavljati do znanja kuda da idu kako bi izbegli sve veće zastoje. Ovaj režim rada je pravi novitet u industriji i samim tim će koštati malo više. Ipak, nama se ova ideja i pored više cene sviđa – kada se vozite u automobilu koji je na autopilotu, svakako ne želite da štedite na njegovim komponentama i doživite neprijatnu situaciju bilo koje vrste.

Za sada, ne postoji tačan datum lansiranja SAM sistema u modelima automobila, ali znamo da će verovatno biti uključen u flotu autonomnih vozila koje Nissan planira da konstruiše u Japanu ove godine.

Testovi na ovim modelima će se odigrati u posebno određenim zonama, pri čemu će program imati dodatak programa za usluge u Tokiju, za 2020.godinu kada će se održavati letnje Olimpijske igre. Probe će se održavati u partnerstvu sa japanskom internet kompanijom DeNA i biće primarno posvećene razvijanju autonomnih vozila za komercijalne svrhe.

U bliskoj budućnosti, Nissan će lansirati svoj novi Leaf model koji će biti opremljen ProPILOT režimom, koji mu dozvoljava autonomnu vožnju na autoputu sa jednom trakom – kako mi vidimo stvari, to je u suštini servis koji vam pomaže da vozite u jednoj traci, kombinovan sa radarom kontrole krstarenja.

Ono što jeste uzbudljivo je druga faza radova na ProPILOT sistemu, koja će debitovati sledeće godine, a koja će Leaf modelu dati mogućnost da sam menja trake. Tokom treće faze, razvoj će biti fokusiran na gradsku autonomnu vožnju, a očekivano je da će taj modul biti spreman do 2020.godine.

Četvrta faza za sada nije vremenski određena, a ona se zasniva na sasvim automatizovanom vozačkom iskustvu. Nissan korak po korak planira da osvoji ovo tržište i pažljivo radi na svim svojim novim modelima. Oni to sebi mogu priuštiti jer su deo masivne Renault-Nissan alijanse, koja sada sadrži i Mitsubishi. Iako ćemo morati strpljivo da sačekamo autonomne Nissane, sigurni smo da ćemo kao rezultat dobiti uglađenu tehnologiju, dovedenu do savršenstva.

N.Đ.

Povezane teme

All Rights Reserved. | 2009 - 2024. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group