Jaguar dobija motore sa 600 ks iz BMW M-5 modela

Više slika

Više slika

Bilo je pitanje vremena kada će senzacionalna postavka turbo motora kompanije Jaguar buti kažnjena zato što EPA zahteva da nesnosne, buduće generacije udišu čist vazduh.

Za razliku od svog moćnog rođaka turbočardžera, superčardžer motori su neznatno manje efikasni, jer dobijaju snagu od radilice motora, uvećavajući opterećenje i bacajući ekonomičnost potrošnje goriva na stranu. Dobra strana ove alternativne metode prinudne indukcije jeste nedostatak čekanja da se dostigne sama snaga.

Eliminisanje prepreka u izduvnom sistemu takođe otključava melodične zvuke brundajućih V6 i V8 agregata, koji karakterišu automobile kao što je F-Type. Ovo kao rezultat ima da je britanski proizvođač automobila sada naišao na problem, koji karakterišu smanjenja velikih motora u glavnim klasama i time postaje mnogo teže opravdati troškove razvoja V8 jedinica sa unutrašnjim sagorevanjem.

U prošlosti je V8 motor bio mnogo efikasniji po pitanju troškova, zato što su mnoge njegove komponente bile zajedničke i V6 modelima. Kompanija Jaguar čak koristi iste blokove za svoje V6 i V8 motore, dok pre toga samo ukloni dva cilindra i zaključi posao. Sada nestaju čak i V6 pogonski sklopovi u korist turbo motora sa četiri cilindra, podižući još više troškove izgradnje V8 mašina.

BMW ima isti problem, stim što je ova kompanija na vreme počela da koristi svoj V8 u mnogim aplikacijama koje pomažu opravdavanju izdataka prilikom njihovog kreiranja. Kako bi kompaniji BMW dao još jedan razlog da nastavi da kreira svoje V8 motore, Jaguar Land Rover je upravo potpisao ugovor sa nemačkim proizvođačem automobila za kupovinu poslednje generacije njihovih V osmica, kako bi napajali njihove vrhunske Jaguar, ali i zahtevne Range Rover modele.

BMW trenutno kreira 4,4 litrske twin turbo V8 motore koji se pojavljuju u modelima kao što su 750i i M5, u kojima proizvode od 450 do 600 ks, ali će i oni uskoro biti zamenjeni sa četvorolitarskim twin turbo V8 jedinicama, dok će se ovi motori najverovatnije naći  u sledećoj generaciji JLR vozila. Mnogo će nam nedostajati sadašnji giganti, ali nas barem njihova silna konjaža neće napuštati još neko vreme.

N.Đ.

Povezane teme

All Rights Reserved. | 2009 - 2024. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group