Ferrari predstavio California T model

Ferrari je predstavio novu generaciju modela California koja će pred širom javnošću debitovati sledećeg meseca u Ženevi i kojoj će sastavni deo imena biti oznaka T...


Novi Ferrarijev cabrio će pokretati 3,8 V8 bi-turbo motor čime se označava povratak turbopunjača u tzv. mainstream modele iz Maranella. Podsetimo, poslednji je bio F40 koji se proizvodio između 1987. i 1992. 

Snaga spomenutog motora iznosi 412 kW, odnosno 560 KS pri 7500 o/min, a najveći obrtni momenat 755 Nm pri 4750 o/min. To je dovoljno da California T ukupne mase od 1.625 kg ubrza do 100 km/h za 3,6 sekundi i dostigne najveću brzinu od 315 km/h, u oba slučaja reč je o manjim unapređenjima u odnosu na prethodnu generaciju. 

Potrošnja je smanjena za oko 15% pa će ovaj model u proseku trošiti oko 10,5 l/100 km, dok će mu se emisija ugljen dioksida kretati oko 250 g/km, što je značajno smanjene u odnosu sa prethodnikovih 299 g/km. 

Spomenimo samo ukratko da je u osnovi reč o motoru koji se ugrađuje u Maseratijeve modele Quattroporte i Ghibli, ali za potrebe Californije T isti je temeljno dorađen, odnosno uz mnoge izmene povećana mu je i zapremina (sa 3799 na 3855 cm3), snaga i obrtni momenat, uz istovremeno smanjenje potrošnje dodavanjem stop-start sistema koji kod Maseratijevih modela nije dostupan. U Ferrariju takođe tvrde i da su dodatno unapredili zvuk pogona. 

Uz nove carbon-ceramic diskove koji omogućuju Californiji T zaustavljanje pri brzini od 100 km/h za 34 m, Ferrari je ovom modelu dodatno unapredio i trap što će dodatno povećati sigurnost i udobnost, ali i vozne sposobnosti automobila. Slično važi i za upravljač.

Što se spoljašnjosti tiče novi model je u osnovi zadržao dimenzije (4570/1910/1322 mm) i osnovne linije svog prethodnika, ali uz uticaje modela F12 i FF. Novi model je od prethodnika preuzeo i tvrdi sklopivi krov kojem je za podizanje, odnosno spuštanje potrebno 14 sekundi. 

Promene enterijera su uočljivije i obuhvataju nove kožne presvlake, novi 6,5-inčni središnji ekran osetljiv na dodir i dodatni središnji ekran koji pokazuje podatke o motoru, a obnovljena je i instrumentna tabla, kao i ostatak središnjeg stuba. 

Knjiga porudžbina za Californiu T se otvara na ženevskom auto salonu, ali oni koji nisu bili te sreće da svoj zahtev već predaju će na isporuku verojatno čekati do naredne godine. Cena za sada nije objavljena, ali ne bi trebala da se znatno razlikuje od one koju je bilo potrebno izdvojiti za dosadašnji model. 

O.R.



Povezane teme

All Rights Reserved. | 2009 - 2024. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group