Ferrari 488 GTB 2015

Više slika

Više slika

Novi 488GTB predstavlja naslednika poznatog 458 Italia, što ga stavlja na težag zadatak: 458 je ostao najbolji u svojoj klasi i 5 godina nakon lansiranja. Novi model donosi još jednu bitnu inovaciju, a to je uvođenje twin-turbo motora.


Ferrari 488GTB predstavlja veoma temeljnu evoluciju predhodnog modela – 458 Italia. Glavnu novinu predstavlja twin-turbo V8 motor koji je zamenio ustaljeni V8 ’atmosferac’. Ova izmena najviše će uticati na prijem novog modela kod publike i klijentele.

Ovo je drugi Ferrari-jev pokušaj turbo motora u modernoj eri – California T bio je prvi pokušaj od 1987 godine i modela F40, ali svojim performansama i uzbuđenjem nije mogao parirati starom V8.

Novi model pokretan je V8 twin-turbo motorom od 3902 kubika koji razvija 661 konjsku snagu pri 8000 obrtaja, i obrtni moment od 760Nm pri 3000 obrtaja. Novi motor ima potrošnju od 18,2L na 100 pređenih kilometara, što predstavlja blago poboljšanje u odnosu na svog predshodnika. Takođe, u Maranelu kažu da su poboljšane i performanse,a na sve to je i težina smanjena za 43kg, tako da ceo auto teži 1445kg.

Novi motor, maksimalnu snagu isporučuje 1000 obrtaja ranije nego predhodni model, a i maksimalni obrtni moment je isporučiv već pri 3000 obrtaja. Međutim, Ferrari je pametno odredio ispuku snage: maksimalni obrtni moment raspoloživ je pri 3000 obrtaja ali samo u sedmoj brzini, čime je snaga raspoređena u nižim stepenima tako da vozač mora da juri ’crveno’ u obrtajima kako bi ostvario maksimalne performanse – čime je ostvaren približan utisak starog dobrog V8.

Novi turbo motor ima nove klipnjače, klipove, radilicu, bregastu osovinu i novu glavu motora sa tanjim zidovima zarad većih kanala za hlađenje. Nove twin skrol IHI turbine, opremljene su  laganim lopaticama od legure titanium-aluminium, čime je inercija turbine smanjena za 50%.

Ferrari tvrdi da motor odgovara na stisak pedale gasa za 0.8s, što predstavlja agilniji odgovor u odnosu na Californiu T – 1.1s, ali i sporije od 458 Italia - 0.6s.

Sedmostepeni menjač sa dvostrukim kvačilom je preuzet iz Italije ali su odnosi duži za 4-5%, a promena brzina još brža: 30% brža promena u viši stepen i 50% brža promena u niži stepen prenosa. Keramičke kočnice su preuzete sa La Ferrari-a, dok je suspenzija poboljšana sa sve amortizerima sa modela 458 Speciale.

Kao i do sada prisutna je kontrola stabilnosti sa sportskim parametrima, kao i kontrola proklizavanja, a dodati su i adaptivni amortizeri.

Osnova dizajna novog 488 GTB ne razlikuje se mnogo od Italie – krov i stala su identični kao na 458, ali je karoserije pretrpela estetske promene: prednji branik u stilu La Ferrari-a, drugačiji otvori za ventilaciju i veći bočni usisi koji zadovoljavaju potrebu motora za svežim vazduhom. Zadnji deo automobila širi je za 40mm kako bi se sa svake strane V8 motora smestila turbina i interkuler. Montiran je i novi aerodinamični šus-pleh koji ostvaruje silu potiska za 50% veću pri 250km/h nego Italia (325kg).

Unutra, 488 GTB opremljen je novim kontrolnim tasterima i novom instrument tablom, uključujući i novi dizajn i grafiku informacionog sistema. Ipak, i pored ovih promena enterijer izlgeda skoro identično kao i ranije. Srećom, stari plastični ključ koji je više izgledao kao da je Fiat-ov, konačno je zamenjen.

Na trenutak svi su se uplašili da će turbo motor upropastiti 488 GTB, međutim realnost je drugačija. Novi sistemi, raspodela snage i odnos brzina čine da se osećaj vožnje nije toliko promenio – ali je napredovao ka boljem. Novi motor učinio je performanse još konkurentnijim, a pored ogromne snage ovo ipak nije automobil koji zastrašuje svojim ponašanjem na putu.

Iako verovatno obeležava kraj ere Ferrari-jevih automobila na kakve smo navikli, 488 GTB čini Ferrari baš onakvim kakav treba da bude.

N.Ž.

Povezane teme

All Rights Reserved. | 2009 - 2024. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group