BMW pikap je ipak stvarnost

Više slika

Više slika

Jedan od trendova na svetskom tržištu automobila je porast prodaje teretnih pikap vozila, sa tolikim potencijalom da čak i bavarski gigant BMW razmišlja u tom pravcu.

Tokom prošle godine, BMW je saopštio kako nema nameru da prati glavnog rivala, nemački Mercedes-Benz u projektima vezanim za pikap vozila premijum segmenta. Sada se čini da je bavarska kompanija na pragu da promeni takvu odluku, imajući u vidu popularnost koju zadnjih nekoliko godina dobijaju luksuzni teretnjaci.

Vodeći se izrekom „nikad ne reci nikad“, iz BMW-a stižu naznake o nastavku razvoja potpuno novog vozila. Svedoci smo da se zadnjih godina beleži izuzetan rast prodaje u segmentu pikap luksuznih vozila, koje privlači brojne proizvođače poput Renoa, Fiata i Pežo-Citroen grupe, od kojih se mnogi do sada nikada nisu oprobali u dizajniranju takve vrste vozila.

Mercedes-Benz trenutno razvija model za koji se navodi da će sigurno biti najluksuzniji u klasi, dok bi mogao dobiti konkurenciju od strane Lexusa. Luksuzni brend planira u narednim godinama da razvije svoj model pikapa na osnovu Tojotinog Hilux modela. Kada se pogleda koje sve kompanije pokušavaju da se izbore za deo kolača koje donosi tržište lukuznih terenaca, ne čudi potreba BMW-a da uhvati priključak, iako se po svim dosadašnjim merilima nemački brend nikako ne uklapa u sliku proizvođača takve vrste vozila.

Zvaničnici nemačkog giganta ističu da BMW nije u najidealnijoj poziciji da predstavi svoju verziju pikapa, jer nikada pre nije radio na projektima komercijalnih vozila od kojih većina potrebnog znanja za takav poduhvat dolazi. Ako se napravi poređenje sa Mercedes-Benz modelima, lako se primeti da konkurentska kompanija ima dugu istoriju razvoja ozbiljnih komercijalnih kamiona i teretnih vozila. Sa druge strane, BMW nema opciju koju Audi ima, a to je jednostavno preuzimanje linije Folkvagenovog Amaroka uz izmenu amblema na prednjoj masci. Pred bavarskom kompanijom je težak zadatak i čini se da će prvo sačekati Mercedesov model i na osnovu toga definisati dalju strategiju.

N.S.

Povezane teme

All Rights Reserved. | 2009 - 2024. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group