Audi Sport se zvanično ograđuje od dizel jedinica u svojim automobilima, potvrđujući da uprkos ukupnom uspehu prethodnika, oni više ne predstavljaju prioritet kompanije.
Kada je upitan o ukupnom efektu koji su dizel modeli imali na brend, generalni direktor divizije performansi kompanije Audi, Stiven Vinkelman, izjavio je da se u daljem razvoju ipak moraju fokusirati na globalne zahteve i sve što tržišta sveta traže od proizvođača, kako bi budućnost njihovog imidža mogla da opstane u masovnoj ekspanziji svakog pojedinačnog segmenta.
„Postoji mnogo zemalja u kojima automobili pokretani dizel agregatima ne predstavljaju nešto o čemu kupci sanjaju. Najbolji primeri ovoga jesu tržišta Severne Amerike i Azije. S toga, nikako nije korisno posedovati ovakve automobile u ponudi, jer su oni definitivno niže opcije koje mi u suštini možemo ponuditi.“
„Vođeni činjenicom da kompanija Audi mora stvarati svetsku klasu automobila, ali da joj je trenunto budžet prilično limitiran, ljudima iz naše kuće dizel varijante vozila padaju u drugi plan, posebno u slučaju mog ogranka Audi Sport orijentisanog performansama“, potvrdio je Vinkelman.
Dva najznačajnija dizel Audi Sport modela jesu SQ5 i SQ7, nakon kojih će nošene njihovim uspehom stići dve verzije ovih automobila sa RS oznakom, Q5 RS i Q7 RS koje su definitivno na vidiku.
Sudeći prema Vinkelmanu, Audi Sport nije suočen samo sa problemom drugačijih tržišnih potraživanja koja isključuju dizel jedinice, već se kompanija takođe suočava i sa sve većim troškovima uvođenja električnih sistema u svoje modele.
„Objasnili smo našim kupcima razliku ozmeđu RS modela današnjice i električnih serija koje će biti u ponudi tokom nekoliko sledećih godina. U pitanju je veličina, a sa njom dolazi i cena koja diktira koje stilove karoserija možemo ponuditi klijentima, jer što više automobil izgleda sportski, on mora daleko više sa sobom da donese, što je u ovom momentu prilično teško iz razloga što se mi kao brend nalazimo na polovini razvojnog, tehnološkog puta.“
N.Đ.