Horizon 70 - srpsko remek delo

U pitanju je jahta Horizon 70, odnosno fenomenalni i nesvakidašnji projekat, iza kog stoji Argo Navis tim iz Srbije.


Dušan Antić je osnivač ove kompanije, i oni se od 2013.godine bave dizajnom, projektovanjem, nadzorom gradnje, zastupanjem, konsaltingom, kao i ostalim aktivnostima iz oblasti. Jedan deo tima, koji ujedno pokriva i oblast Evrope  je u Beogradu, dok je drugi deo u Muskatu, odakle se pokriva region Bliskog Istoka, pre svega Ujedinjeni Arapski Emirati, Saudijska Arabija, Iran… U planu je i proširenje poslovanja na Crnu Goru već krajem godine. 

Argo Navis studio u svom timu ima vrhunske stručnjake različitih specijalnosti, tako da bilo da su u pitanju dizajn, projektovanje, proračuni brodske konstrukcije, elektro sistemi, sistemi cevovoda ili bilo koje druge aktivnosti iz oblasti, uvek će pružiti besprekorne usluge najvišeg kvaliteta. Tim ove kompanije najaviše voli da radi na “ključ u ruke” projektima odnosno od idejnog projekta, do same isporuke jahte i test vožnji. Na ovaj način postoji potpuna kontrola tokom celog procesa projektovanja, odnosno same izrade, u slučaju kada ih angažuju i kao vlasničke predstavnike tj nadzor.

Takođe, postoji jako bliska veza sa Mašinskim fakultetom, gde je Dušan neko vreme radio i u nastavi nakon svršenih master studija. “U slučaju zahtevnijih analiza i specifičnih zahteva, oni vrlo rado se konsultujemo sa bivšim kolegama”, rekao je Dušan.

Brojne jahte na kojima su oni radili osvojile su tržište ljudi koji vole uživanje i avanture na pučini sedam mora. Ipak, njihov najnoviji dizajn se posebno izdvaja u celoj toj priči. U pitanju je Horizon 70 jahta koja je nominovama za The International Yacht & Aviations Awards, u kategoriji Concept up to 40m. Ono što je veoma interesantno, ova jahta je unapred prodata, a svom budućem vlasniku koji planira da uživa u lepotama Azurne obale, biće dostavljena početkom sledeće godine.

Kao što smo već rekli, ovu jahtu dizajnirao je Argo Navis studio, na čelu sa Dušanom Antićem, koji je odgovoran za dizajn, kao i projetkovanje broda u celosti. Stilizaciji eksterijera, kao i dizajnu detalja, ogroman doprinos je dao Saša Milosavljević, inače njihov stalni saradnik.

Horizon 70 jahta osmišljena je tako da svojim vlasnicima, a i svim drugim ljudima koji će imati prilike da je vide uživo, dočara svoj jedinstveni stil i besprekorni dizajn u kombinaciji modernog dizajna i elemenata “retro” izgleda. Kako kaže Dušan Antić: “U suštini dizajn/still koji je izvan standarda je postao standard. Ovo može zvučati kontradiktorno, ali je zapravo tačno.

Da biste svom klijentu ponudili nešto čime se može ponositi i u čemu bi mogao da uživa, morate mu ponuditi nešto zaista unikatno. Verujem da futuristički dizajn, sa svojim oštrim linijama postaje deo prošlosti. Brod ipak pre svega treba da izgleda kao brod, ne kao trkački automobil ili avion, naravno govoreći o tržištu jahti”.

Sa tim na umu je i nastao projekat Horizon 70, koji predstavlja sintezu modernizma i bezvremenosti. Ovaj koncept nudi prozračne i otvorene prostore, koji se obično mogu videti na većim jahtama – tu je platforma za kupanje, široko i ergonomski dizajnirano stepenište koje vodi na glavnu palubu, predimenzionisan prostor za sunčanje, kao i sam kokpit u kome ima dovoljno mesta za 12 osoba.

Novi trendovi koji se moraju uzeti u obzir, odnosno oni pravci koji će obeležiti dolazeći period u pogledu dizajna, po rečima Dušana Antića su klasične linije, koje su spojene sa morfnim oblicima na veoma suptilan način, kombinacije sa dve ili tri boje inspirisane dizajnom superautomobila, i naravno, eco-friendly tehnologije i obnovljivi resursi. “Industrija nautike će sasvim sigurno pratiti automobilsku industriju, gde je Tesla automobil savršeni primer. Pre samo nekoliko godina, električni automobili nisu bili dostojna konkurencija konvencionalnim modelima, ali danas… dovoljno je pogledati statistiku, koja nam sasvim jasno nagoveštava promene u svetu nautike, i samo je pitanje vremena kada će se one odigrati”, rekao je Dušan.

Takođe, po njegovom mišljenju, komfor, prostor i svetlost moraju biti u centru pažnje kada se dizajnira jahta. Baš iz tog razloga, Horizon 70 ima prozore sa obe svoje strane, čitavom dužinom. Samim tim, izuzetan pogled je omogućen iz bilo koje kabine ili prostora na brodu.

U glavnom salonu jahte postoji i krovni prozor površine 10 m2, koji naglašava lepotu prostora prirodnom svetlošću tokom čitavog dana. Svi prozori imaju u potpunosti automatizovane zavese, koje vlasnicima mogu pružiti totalno zamračenje, ako je to ono što žele.

Enterijer je podeljen u tri glavne sekcije – master apartman sa velikim kupatilom, garderoberom, radnim stolom, potom centralni lobi sa kupatilom za goste i čajnom kuhinjom i na kraju glavni salon sa stajaćom visinom od čitavih 2.4 metra. Kabina za posadu je smeštena u prednjem delu jahte i u potpunosti odvojena od svih prostora koji su namenjeni gostima ili vlasniku.

Par tehničkih stvari je značajno pomenuti, gde je na primer sistem klimatizacije projektovan tako da bude potpuno bešuman u bilo kom režimu rada. Još jedno od rešenja preuzeto sa super jahti jesu i filteri izduvnih gasova generatora, tako da korisnik moze da uživa u svakoj aktivnosti potpuno neometano od buke ili nepoželjnih mirisa, a svakako je važno i spomenuti očuvanje okoline. Na samom hardtopu se nalaze solarni paneli, nudeći sasvim dovoljno energije za glavne sigurnosne sisteme, čak i u periodima kada je brod potpuno van upotrebe, a bez napajanja sa obale ili od strane generatora.

Sistem propulzije Horizon 70 jahte dolazi od brenda Volvo Penta, tri motora kombinovana sa IPS tehnologijom pružaju vrhunske mogućnosti i performanse. Jedan od zanimljivih detalja jeste potpuno odsustvo volana - upravljanje će biti isključivo putem joystick-a.

Za razliku od standardne prakse kod serijskih brodova gde je brod tretiran “gelcoat-om”, Horzion 70 će biti u potpunosti biti ručno pripreman i farban metalik sivom bojom, što je standard kod znatno većih jahti. Horzion 70 će kao standard biti ponuđen sa Alex Seal metalik bojom, tako da njena pojava savršeno odgovara moćnim performansama.

Jahtu gradi renomirana firma Sapphire Marine, sa kojom je Argo Navis studio imao uspešnu saradnju na već nekoliko projekata, tako da je uspeh zagarantovan.

Enterijer broda će biti u potpunosti izrađen u Nemačkoj u radionici veoma uspešnog dizjanera i proizvodjača, g. Alv Kintscher-a, inače dugogodišnjeg partnera Argo Navis studija na različitim projektima.

Horizon 70 jahta opremljena je i tenderom od 4.6 m, koji je smešten u garaži, ispod prostora za sunčanje. Zanimljivo je napomenuti da su matični brod i tender veoma sličnog dizajna, što ih čini jedinstvenom celinom.

Tender pokreće dizel motor snage 170ks spregnut sa water jetom, tako da su zabava tokom vožnje, kao i bezbednost kupača zagarantovani.

Dužina je 4.6 metara, nosivost 5 osoba, a maksimalna brzina 40 čvorova. Može da se koristi za vodene sportove, skijanje, wakeboarding... ili kao čamac za sebe. U vodu se spušta pomoću hidraulične platforme sa matičnog broda.

Luksuzni i vanvremenski dizajn, vrhunski i moderni sistemi, tehnička rešenja, kao i izobilje prostora koju jahta ove veličine pruža svojim vlasnicima su omiljeni aspekti dizajna osnivača Argo Navis kompanije.

Projekat je veoma brzo privukao pažnju javnosti tako je odmah nakon objavljenog konkursa jahta Horzion 70 ušla u uži krug takmičenja za The International Yacht and Aviation award koja se dodeljuje jednom godišnje.

“Verujem da je The International Yacht and Aviation award veoma važna za sve nove “igrače” na tržištu, nudeći im pravu priliku da se predstave javnosti. Ovo nije prvi put da učestvujemo u ovom takmičenju – 2010.godine smo pobedili sa jahtom Hedonist, proizvođača ArtOfKinetik gde sam bio odgovoran za kompletan projekat i inženjering. Tada smo dospeli u centar pažnje ključnih ljudi iz sektora jahtogradnje, što nam je omogućilo da se preko noći nađemo u samoj žiži dešavanja. Samim tim, verujem da je učestvovanje u ovom takmičenju pravi potez, i verujem da imamo šansu za pobedu! Trenutno, pored ovog takmičenja, naš apsolutni prioritet je završetak radova na Horizon 70 i predaja jahte vlasniku. Ako sve bude po planu, probne vožnje i finalna primopredaja jahte, odigraće se početkom sledeće godine”, rekao je Dušan.

Povezane teme

All Rights Reserved. | 2009 - 2024. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group