Tomos se vraća na scenu

U Tomosu je odnedavno opet radna atmosfera. Na radost radnika, u ovoj fabrici oet se sastavljaju mopedi, nakon pauze od godinu dana...

„Mi radimo po starim receptima koji su se pokazali najboljima. U principu to je u redu, ide proizvodnja“, kaže radnik Tomosa, Mirko Tunjić, prenosi Al Jazzera Balkans.

Kako se firma diže iz pepela, tako je i sa radnom snagom.

„Mi smo počeli polako. Ima nas 25, ali ako će biti više narudžbina, biće i više zaposlednih“, kaže direktor Tomosa, Matjaž Kanduč.

Rast Tomosa zaustavljen je osamdesetih godina. Brend su pokušali sačuvati na razne načine. Pa i prebacivajem proizvodnje u Tursku. Nije išlo.

„Još imamo velike želje kada je reč o kvalitetu. Naši zahtevi su visoki pa nas ovaj partner nije zadovoljio, vratili smo se u Kopar“, objašnjava Kanduč.

Gde je sve počelo hiljadama proizvednih različitih modela mopeda Kolibri. U zlatno doba, Tomos je na tržište godišnje izbacivao 100.000 motocikala. Automatika ili sa menjačem, kao u slučaju modela APN. Sada se rade po narudžbini. Poslovna odluka svesno doneta u borbi sa svetskom konkurencijom.

„Idemo na kvalitet, više volimo prodati skuplje, a kvalitetnije nego jeftinije, jer Kinezima ne možeš cenom parirati“, kaže Kanduč.

Parira se retro izgledom. Poput mopeda koji osvaja Veliku Britaniju cenom od 950 do 1.450 evra. I tržište nekadašnje Jugoslavije svakako je zanimljivo. Traže se popularni žuti „apeenci“.

Uskoro u Srbiju odlazi 435 mopeda APN 6. Kupile su ih tamošnje pošte. Cena po komadu, po jednom mopedu, je 1.060 evra.

Tomosovi mopedi se, ipak prave po ugledu na svetske trendove. Okviri i agregati proizvode se u Sloveniji. Ostali delovi stižu sa Dalekog Istoka. Montaža je u Kopru. Kao i test mopeda pre nego što odu do krajnjeg kupca.

Mesečno 600 motora izađe iz proizvodne hale. Momčilo koji je u firmi 35 godina, smatra, Tomos se vraća u velikom stilu.

„Imam kontakte sa našim kupcima, pitaju, zadovoljni su, veseli smo i mi i oni“, kaže radnik Tomosa, Momčilo Ašanin.

Stari kupci sećaju se nekadašnjih mopeda. U Tomosu veruju da novim modelima mogu vratiti staru slavu. Simbol socijalističke ekonomije, tako sa svežim imidžom ulazi u doba globalizacije.

Izvor: Capital.ba

A.N.

Povezane teme

All Rights Reserved. | 2009 - 2024. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group